پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت فاجعه منا

کد خبر: ۱۰۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 03 October 2015
به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری کرمان در این پیام آمده است: فاجعه خونبار منا و جان باختن جمع کثیری از زایران بیت الله الحرام و کشته و مجروح شدن بیش از چهارصد نفر از هموطنان عزیزمان موجب تالم و تاثر گردید که اعیاد فرخنده و مبارک را برای جهان اسلام به عزا مبدل ساخت.
این پیام می افزاید: بی تردید هماهنگی دولت های اسلامی در این مورد می تواند پرده از بسیاری از حقایق بردارد و آینده را از وقوع چنین حوادث تلخی مصون سازد.
آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی اظهار کردند: اینجانبان این مصیبت عظما را به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) و به پیشگاه مقام معظم رهبری، خانواده های معظم جان باختگان و ملت بزرگ و صبور ایران تسلیت عرض نموده و برای مصدومان این حادثه اسفبار از درگاه ایزد منان شفای عاجل مسالت می نماییم.
به گزارش ایرنا امسال 64 هزار زایر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شده بودند.
465 تن از حجاج ایرانی در مراسم رمی جمرات حج امسال به دلیل بی کفایتی مسئولان حج عربستان جان خود را از دست دادند.
در این فاجعه که روز پنجشنبه دوم مهرماه مصادف با روز عید قربان رخ داد، نزدیک به پنج هزار حاجی از سراسر دنیا جان باختند.
پیکر 104 نفر از جانباختگان حادثه منا بامداد امروز (شنبه) با یک فروند هواپیمای سعودی از جده وارد فرودگاه مهرآباد تهران و مراسم استقبال و ادای احترام به پیکر مطهر آنان با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
هیات دولت شامگاه جمعه با انتشار بیانیه ای از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع و یادبود جان باختگان فاجعه منا که روز یکشنبه در تهران و همه استان های کشور به طور همزمان برگزار می شود، دعوت کرد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار