مدیر روابط عمومی شرکت نفت یزد:

جابجایی انبارهای توزیع سوخت یزد بعلت هزینه‌های سنگین مالی امکان‌پذیر نیست

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد با بیان اینکه هیچ خطری بابت انبارهای توزیع سوخت شرکت نفت بلوار رسالت یزد، متوجه شهروندان نیست گفت: امکان جابجایی این انبارها با توجه به هزینه‌های هزار میلیاردی آن، عملا امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 31 May 2022

محمد رضا جلالی روز سه‌شنبه در واکنش به برخی خبرها در شبکه های اجتماعی مبنی بر خطرناک بودن وجود انبارهای مواد نفتی یزد در بلوار رسالت و تهدید ساکنان اطراف آن به خبرنگار ایرنا افزود: این انبارها از ایمنی کامل برخوردار بوده و هیچ خطری، ساکنان این محدوده را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: امکان جابجایی و انتقال این انبارها هم بعلت هزینه‌های سرسام آور آن و بودجه فعلی وزارت نفت با وجود مکاتباتی که در دولت قبل انجام شد، امکان پذیر نیست .

وی قدمت ساخت انبارهای نفت بلوار رسالت یزد را بیش از ۴۰ سال اعلام کرد و یادآور شد: در زمانی که کلنگ ساخت این مخازن به زمین زده شد از ساخت و ساز شهری و سکونت شهروندان در این منطقه، خبری نبود.

جلالی با انتقاد از برخی ارگانهای متولی صدور ساخت و ساز اظهار داشت: متاسفانه اکنون در فاصله ۲۰ متری این انبارها مجوز ساخت داده شده است.

وی ادامه داد: وجود انبارهای نفت در محدوده مناطق مسکونی، مختص یزد نیست بلکه در اغلب نقاط ایران و از جمله شمال کشور و شهر تهران هم این انبارها وجود دارد و امکان جابجایی یا انتقال آنها نیست.

وی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، همه تدابیر و استانداردهای سوخت و انباشت و ذخیره سازی و پخش فراورده های نفتی را بر اساس استانداردهای جهانی اتخاذ کرده و با داشتن واحد آتش نشانی مجزا با به روزترین تجهیزات، آماده هر نوع اتفاق و حوادث احتمالی است است ضمن آنکه طی ۴۰ سال گذشته هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده است.

وسعت زمین انبارهای مخازن نفت بلوار رسالت یزد ۴۰ هکتار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار