آل‌سعود مدیریت حج را به امت اسلامی بسپارد

امام جمعه پارس‌آباد گفت: آل‌سعود بهتر است به دنبال بی‌تدبیری و سوء مدیریت در حج امسال مدیریت مناسک حج را به مسلمانان بسپارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 02 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پارس‌آباد اظهار کرد: حادثه هولناکی که در منا رخ داد نه تنها از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت است بلکه باید گفت در این حادثه مقصر اصلی بی‌کفایتی و بی‌تدبیری حکام آل‌سعود هستند که حجاج را در منا به کام مرگ فرستادند.

وی با بیان اینکه ابعاد مختلف این حادثه باید از طریق پیگیری‌های مراجع جهانی و بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد تا بیشتر و بهتر ابعاد این حادثه نمایان شود، گفت: اصلا جای گذشت نیست که در یک حادثه که هزاران حاجی بیگناه جان باخته‌اند که 464 حاجی ایرانی نیز در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند بدون توجه به ابعاد آن بخواهیم از کنار این حادثه عبور کنیم در حالی که باید آل‌سعود در برابر همه ابعاد این حادثه پاسخگو باشد.

امام جمعه پارس‌آباد تاکیدات مقام معظم رهبری را خطاب به آل‌سعود در همکاری برای انتقال اجساد جان‌باختگان این حادثه یادآور شد و گفت: این صلابت گفتار و عظمت واقعی نمود و نشانی از نعمت ولایت است.

رشادی با تبریک عید غدیرخم به عنوان عید ولایت و رهبری صالح امت اسلامی گفت: هر چند امسال عید غدیرخم با حزن و اندوه امت اسلامی به خاطر حادثه منا حال و هوای متفاوت داشت اما باید به یاد داشته باشیم که عید غدیر حقیقت ولایتی است که جامعه ما در مسیر حرکت خود به آن نیازمند است.

وی، رکن جامعه اسلامی را رکن ولایی بودن توصیف کرد و گفت: آنهایی که با ولایت فاصله‌ دارند در حقیقت از اصل و ماهیت این رکن اساسی غافل هستند و باید به معنای واقعی بسیاری از حقایق و ابعاد مختلف در این مسئله برای آنها نمایان شود.

امام جمعه پارس‌آباد در ادامه سخنان خود هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و از تلاش‌های پرسنل زحمتکش این مجموعه در تقویت و تامین امنیت پایدار قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رشادی در پایان سخنان خود گفت: ما اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه پایدار گام برداریم اصل و رکن آن تامین امنیت واقعی در جامعه است که نباید دچار خدشه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار