رئیس علوم پزشکی اهواز عنوان کرد

لزوم تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی / هشدار خطر عادی‌انگاری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سیر نزولی شاخص‌های بیماری‏، گفت: خطری که اکنون ما را تهدید می‌کند‏ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری است.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 07 May 2022

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد‏، با اشاره به روند کاهش شاخص‌های بیماری اظهار کرد: در دو هفته اردیبهشت‌ماه، موارد ابتلا به بیماری ۴۶ درصد، موارد بستری ۴۰ درصد و موارد فوت ناشی از کرونا ۵۵ درصد کاهش داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز مورد فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که یک هزار و ۲۷۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۷۷ نفر در بخش‌های عادی و ۴۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌اند. ۱۳ نفر نیز اینتوبه شده‌اند.

وی افزود: با توجه به سیر نزولی شاخص‌های بیماری‏، خطری که اکنون ما را تهدید می‌کند‏ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری است که می‌تواند خطرناک باشد.

سرمست با اشاره به روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: همچنان میزان پوشش واکسیناسیون تغییر زیادی نداشته به گونه‌ای که اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۴ درصد‏، نوبت دوم ۷۳.۶ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۳.۳ درصد است.

وی افزود: پوشش نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان خوزستانی نیز ۸۴ درصد و نوبت دوم ۶۸.۳ درصد است که باید پوشش واکسیناسیون این افراد نیز تکمیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنان بهداشت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهد. حوزه درمان نیز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار