استاندار: شرکت فولاد خوزستان ارزآور و اشتغالزا است

استاندار خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان علاوه بر سودآوری و اشتغال‌زایی در استان و کشور اثرگذاری زیادی دارد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶ 29 March 2022

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان در نشستی با مدیرعامل شرکت فولاد بیان کرد: این شرکت در صادرات و ارزآوری در کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: این شرکت با تولید محصولات صادراتی، نقش مهمی در شکل‌گیری اقتصاد بدون‌ اتکا به نفت بر عهده دارد.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: این شرکت پارسال با وجود فراز و نشیب‌ ناشی از محدودیت‌ انرژی و از دست دادن بخشی از تولید، سودآوری داشت.

امین ابراهیمی افزود: چالش‌ پیش‌رو تولید فولاد خوزستان در امسال، محدودیت‌ برق و تامین مواد اولیه است، که بهبود شرایط و تولید مستمر نیازمند حمایت مسوولان استان است.

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان مانند همیشه، اجرای منویات رهبری را در اولویت کار خود قرار داده است و با توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی، در عمل شعار سال ۱۴۰۱ را تعبیر می‌کند.

فولاد خوزستان که کارخانه آن در اهواز مستقر است نخستین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیای مستقیم و کوره قوس الکتریکی است.        

شرکت فولاد خوزستان طرح‌های توسعه را در فاز اول تا ۲.۴ میلیون تن و در فاز دوم تا ۳.۲ میلیون تن و هم اکنون بالای سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن محقق ساخته است.در پایان فاز چهارم توسعه ،ظرفیت تولید این در این شرکت به ۵.۲ میلیون تن در سال خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار