امام جمعه سرخس در تجمع طلاب:

آل‌سعود خائن‌الحرمین است

امام جمعه سرخس گفت: کشورهای اسلامی باید فکری به‌حال اداره مناسک حج بکنند، زیرا آل‌سعود شایسته خادم‌الحرمین بودن نیست و خائن‌الحرمین صفت برازنده این حکام و مسئولان سعودی است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 29 September 2015
جمعی از روحانیون و طلاب سرخس در محکومیت فاجعه منا و کشتار مسلمانان تجمع کردند.

امام جمعه سرخس در این تجمع اظهار داشت: غفلت و سهل‌انگاری آل‌سعود باعث به وجود آمدن این فاجعه شد و جهان اسلام را در روز عید قربان عزادار کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ افزود: آل‌سعود در امر اداره مناسک حج بی‌عرضه و بی‌کفایت است و جای دارد کشورهای اسلامی فکری به‌حال اداره مناسک حج بکنند، زیرا آل‌سعود شایسته خادم‌الحرمین بودن نیست و خائن‌الحرمین صفت برازنده این حکام و مسئولان سعودی است.

وی تصریح کرد: مسئولان سعودی فریاد می‌زنند این کار غیر عمدی بوده و اگر حرف‌های این مسئولان صحت دارد چرا فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین‌ها را انتشار نمی‌دهند و مانع از این کار شده‌اند و دستور جمع‌آوری تمام دوربین‌ها را داده‌اند.

امام جمعه سرخس گفت: آل‌سعود به‌جای پذیرش و عذرخواهی از غفلت خود در انجام مدیریت مناسک حج به دنبال کودک‌کشی و نسل‌کشی در یمن بوده و در باتلاق تجاوز به یمن گیر کرده و از گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

در پایان این تجمع ضمن قرائت بیانیه محکوم کردن فاجعه منا، تجمع کنندگان از مجامع بین‌المللی و اسلامی رسیدگی به غفلت و کوتاهی حکام و مسئولان سعودی در امر مدیریت مناسک حج را خواستار شدند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار