در پی وقوع فاجعه منا و بی کفایتی آل سعود؛

تجمع اعتراضی طلاب مدرسه علميه خواهران

کد خبر: ۱۰۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 28 September 2015
تابناک بوشهر: تجمع اعتراضی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر در پی وقوع فاجعه منا و بی کفایتی دولت عربستان برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی حوزه علميه بوشهر، مدیر حوزه‌ علمیه استان بوشهر در این تجمع گفت: در همه‌جا حوزه‌های علمیه باید در صف اول باشند و موضع خود را که مبتنی بر دیدگاه اسلامی است، ابراز کنند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی تصریح کرد: عربستان سعودی و آل سعود، در گذشته و حال حاضر تمام هم‌وغم خود را بر اجرای سیاست‌های خصمانه صهیونیسم جهانی گذاشته‌اند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به همراهی دولت‌های اسلامی منطقه، دست اسرائیل را بسته و هیچ کاری از دست این رژیم غاصب بر‌نمی‌آید، وگرنه اگر دستش بسته نبود، غیرازآن چه امروز آل سعود انجام می‌دهد، کار دیگری نداشت.

مدیر حوزه‌ علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: بدون شک در حال حاضر عربستان سعودی به یکی از ایادی رژیم صهیونیستی تبدیل‌شده و هرجایی که تفکر شیعی وجود دارد را هدف قرار داده و عوامل وحدت شیعه و سنی مثل مناسک حج را به عوامل افتراق تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت عربستان سعودی، هیچ راه نرفته‌ای را برای ضربه زدن به شیعه باقی نخواهد گذاشت، چراکه جان مسلمانان برای آنان اهمیتی ندارد و در واقع وهابیت هیچ‌کس غیر از خود را مسلمان نمی‌داند.

حجت‌الاسلام جمالی با اشاره به جریانات پشت پرده حادثه منا، گفت: در حقیقت همه مسلمانان هوشیار هستند و از جریانات پشت پرده و عمدی بودن حادثه منا آگاه هستند.

وی تصریح کرد: دولت عربستان می‌خواهد با زیر سؤال بردن ولیعهد عربستان که مسئول مستقیم مراسم حج است، وی را کنار بزند و جانشین وی یعنی محمد بن سلمان، پسر پادشاه به ولیعهدی برسد و به همین دلیل هم این سناریو را طراحی و اجرا کردند و برای رسیدن به این هدف، جان هزاران انسان پاک را گرفتند.

مدیر حوزه‌ علمیه استان بوشهر، در پایان ابراز داشت: همه ما امروز مصیبت‌زده هستیم و قلب همه مسلمانان به درد آمده است.

وی اضافه کرد: طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، این دسیسه و عملکرد آل سعود را محکوم کرده و انزجار خود را از این دولت اعلام می‌دارد و ضمن ابراز تأسف، با بازماندگان قربانیان این حادثه غمناک، تشریک‌مساعی و عرض تسلیت دارند.

در پایان، بیانیه ای توسط مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر در محکومیت آل سعود در فاجمعه منا قرائت کرد و طلاب با سر دادن تکبیر و شعارهای در ضد آل سعود از از این بیانیه حمایت کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار