ضرورت همراهی مردم برای حفاظت از حیات وحش / زمستان براي حيات وحش فصل پرخطري است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: فصل زمستان براي حيات وحش فصل پرخطري است و ضرورت دارد، مراقبت بيشتري در اين فصل از حيات وحش صورت گيرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 27 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، "مهدی مصطفوی" افزود: در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، به طور موقت از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند .
وی یادآورشد: بنابراین همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می‌طلبد که با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات وحش حفاظت و حراست شود و از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی به حاشیه شهرها و روستاها پناه می‌آورند، خودداری کنند.
مصطفوی تاکید کرد: حیات وحش و گونه های جانوری جزئی از نیازهای ضروری انسانها است و حفظ حیات‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه‌یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره باینکه برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظورکنترل و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درمحدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست، به مردم توصیه کرد: درصورتی که با لاشه پرنده یا پرنده بیمار مواجه شدند، از دست زدن به آن جدا خودداری کرده و مراتب را به محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند تا اقدامات تخصصی لازم به صورت کاملاً بهداشتی توسط نیروهای آموزش دیده صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار