روحانیون کرمانشاه در اعتراض به فجایع منا تجمع کردند

جمعی از طلاب و روحانیون کرمانشاه روز یکشنبه در اعتراض به رژیم آل سعود به دلیل اهمال و سهل انگاری در ایجاد فجایع منا در مسجد آیت الله بروجردی این شهر تجمع کردند.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 27 September 2015
در این تجمع اعتراض آمیز که حدود 50 نفر از طلاب و روحانیون کرمانشاه حضور داشتند، شعارهایی علیه رژیم آل سعود سرداده شد.

در این اجتماع حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه به حوادث اخیر رخ داده در مناسک حج که منجر به کشته شدن جمع زیادی از حجاج خانه خدا شد اشاره و اظهار کرد: مدیریت غلط نااهلان در بزرگترین اجتماع مسلمانان باعث بروز چنین حادثه ای شد.

وی ادامه داد: حادثه منا فاجعه ای عظیم بود که متاسفانه در این حادثه تعداد زیادی از زائران خانه خدا مظلومانه و شهادت گونه جان خود را از دست دادند.

موسوی در ادامه عربستان را کانون ظلم و تروریسم دانست و گفت: حادثه حج بهترین سوژه تبلیغاتی برای برملا کردن خیانت های آل سعود خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه حوادث امسال حج را نمی توان تنها به حساب سوء مدیریت گذاشت، خاطرنشان کرد: چنین حوادثی به طور قطع از پیش طراحی شده و عمدی است.

وی یادآور شد: چگونه در زمان هایی مثل اربعین حسینی جمعیت بیش از 20 میلیون نفری عازم کربلا می شوند و با وجود عدم برخورداری از امکانات مناسب هیچ زائری با مشکل مواجه نمی شود اما اتفاقاتی مثل حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا باید رخ دهد.

حجت الاسلام موسوی همچنین در ادامه به تبلیغاتی که این روزها در فضای مجازی برای تخریب سفر حج صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: برخی متاسفانه خواسته یا ناخواسته به این فضا دامن می زنند در حالی که براساس آموزه های دین مبین اسلام حج رفتن بر افرادی که استطاعت مالی داشته باشند، واجب است.

وی در پایان از روحانیون، طلاب و همه کسانی که توانایی دارند خواست تا اجازه ندهند مسلمانان و به ویژه جوانان نسبت به حج و مکه بدبین شوند چرا که اصل حج رفتن نباید مخدوش شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار