242 عملیات آتش‌نشانی قزوین در مهرماه/ ۳۹ نفر توسط آتش‌نشان‌ها در مهرماه نجات یافتند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 242 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 26 October 2021

قدیر موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 242 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

موسی خانی افزود: از مجموع عملیات‌های انجام شده، 135 عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن 39 نفر نجات یافته‌اند و 107 عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تا ابتدای آبان ماه، دو هزار و 160 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده افزود: یک هزار و 253 مورد آن مربوط به اطفای حریق و 907 مورد آن عملیات امداد و نجات بوده است که طی آن 618 نفر توسط آتش نشانان نجات یافته‌اند و 88 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل سرما متأسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی هر ساله تعدادی از شهروندان دچار مسمومیت با گاز شده و فوت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تأکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می‌شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث مسمومیت و فوت افراد حاضر در آن مکان می‌شود.

موسی‌خانی تأکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند. همچنین کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل دودکش جلوگیری می‌کند در منظم سوختن وسیله گازسوز هم مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار