بنای امامزاده فضل ابن سلیمان در آوه مرمت شد

رئیس اداره میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از اتمام مرمت امامزاده فضل بن سلیمان در شهرستان ساوه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 09 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا ایاز افزود: بنای تاریخی امامزاده فضل بن سلیمان یادگاری از دوره سلجوقی است و بصورت برج مقبره در شهر آوه قراردارد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه با اشاره به اینکه این بقعه به شماره۱۳۰۷ در تاریخ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است یادآورشد: عملیات اجرایی انجام شده با مشارکت خیرین شامل: مرمت نازک‌کاری بدنه داخلی بقعه و ایوان ورودی، مرمت کف و جرزهای ایوان ورودی و ازاره، تعویض درب، اجرای آجر فرش پیرامون، بندکشی و تعویض آجر بدنه خارجی و گنبد در بخشهای مورد نیاز، اجرای کامل پوشش عایق نانو در سرتاسر گنبد و بدنه‌های خارجی بنا و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت بوده است.
ایاز با تاکید بر اینکه مرمت امامزاده فصل بن سیلمان آوه سه ماه به طول انجامید، گفت: برای مرمت این بنای تاریخی که با مشارکت خیرین انجام شد افزون بر ۲ میلیارد ریال هزینه شد و نظارت بر عملیات اجرایی و مصالح به کار برده شده با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوه انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار