خوی رتبه اول ثبت سند موقوفات

کد خبر: ۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰ 01 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی از سنددار شدن تمام موقوفات خوی خبر داد.

حجت‌الاسلام مقصود محمودی رئیس اوقاف خوی در گفت‌وگوی خبری،اظهار داشت: امسال 25 وقف جدید با ارزش ریالی200میلیارد ریال در خوی به ثبت رسیده است.

وی افزود: وقف‌های انجام شده در جهت توسعه رسانه‌ها، مساجد، تبلیغ و ترویج مبانی قرآنی و اهل‌بیت(ع)، بیماری‌های صعب‌العلاج و ترویج و توسعه حوزه‌های علمیه در این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی از سنددار شدن تمامی موقوفات این شهرستان خبر داد و گفت: سنددار شدن موقوفات راهی برای حفظ و حراست از موقافات به شمار می‌رود.

مقصودی با بیان اینکه خوی رتبه اول استانی را در زمینه وقف کسب کرده است، گفت: این شهرستان با ثبت وقف‌های مختلف که از سوی واقفان خیراندیش انجام گرفته است رتبه اول استانی را در زمینه وقف کسب کرده است.

رِئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی با اشاره به برگزاری همایش ملی گرامی‌داشت آیت‌ الله حاج میرزا ابراهیمی خویی یکی از بزرگ‌ترین واقفان خیر اندیش کشور بیان کرد: جهت تجلیل از مقام واقفین خیر اندیش در روز 14 اسفند‌ ماه نخستین همایش ملی گرامی‌داشت آیت‌الله میرزا ابراهیم خویی با حضور و سخنرانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کل کشور و نماینده ولی‌فقیه در خوی برگزار می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: مسئله وقف یکی از مهم‌ترین مسائلی است که لزوم توجه جدی به آن در جامعه احساس می‌شود و لازم است که مسئولین امر با برگزاری برنامه‌های لازم فرهنگ وقف را درجامعه نهادینه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار