راه روستا‌های بالای ۵۰ خانوار تا سال آینده آسفالت می‌شود

کد خبر: ۸۶۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 29 June 2020
 
تابناک/ وزیر راه و شهرسازی گفت: با اختصاص اعتبارات، ساخت و روکش آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار تا سال آینده انجام می‌شود.

محمد اسلامی ظهر دوشنبه در بازدید از کارگاه احداث جاده در رجایی دشت اظهار کرد: منابع مالی باید به گونه‌ای تنظیم شود که با اولویت بندی توزیع کنیم.

وی افزود: جاده خاکی تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید آسفالت شود و هیچ راهی در این روستاها نباید خاکی باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر جاده روستای بالای ۵۰ نفر خاکی باشد بیانگر عقب ماندگی است، تصریح کرد: در استان قزوین ۳۰ روستای دارای ۵۰ خانوار داریم که باید آسفالت شود.

اسلامی ادامه داد: اولویت بعدی آسفالت راه روستاهای ۲۰ خانوار است که در قزوین ۴۹ روستا شامل این طرح است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی جدی هستیم و امسال از محل بند واو تبصره ۵ تهاتر شود و برنامه دیگر فرصتی است که در تبصره ۱۹ استفاده شود تا با مشارکت بخش خصوصی راه‌ها نوسازی شود.

وی افزود: یک طرح فرادست در الموت با ظرفیت گردشگری اجرا کنید تا کارهای عمرانی شتاب گیرد.

اسلامی اظهار داشت: ظرفیت تبصره ۱۹ می‌تواند موجب عمران و سازندگی و توسعه مناطق و روستاها شود و اجرای نهضت بهسازی و آسفالت در اولویت قرار گیرد.

وی در مورد جاده رحیم آباد به کلاچای و استفاده از ظرفیت در قالب تهاتر نفتی نیز گفت: این فرصت خوبی است و در این راستا یک تفاهم نامه باید امضا شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

اسلامی در مورد تجهیز راهداری گفت: برنامه داریم که راهداری‌ها تجهیز شوند لذا اولویت فوری استخراج شود.

وی بیان کرد: در راه روستایی پروژه سنگین برندارید همین که گشایش راه باشد برای مردم براحتی دسترسی ایجاد کند، کافی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار