مطالعات جامع آب های معدنی کلید خورد

برای اولین بار مطالعات جامع آب های گرم معدنی اردبیل به همت آب منطقه ای استان کلید خورد.
کد خبر: ۵۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 30 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل آب منطقه ای استان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اجرای این مهم به مشاور سپرده شده و نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال نیز برای آن اختصاص یافته است.

وی مطالعات را باهدف شناسایی و احیای آب های گرم معدنی و برنامه ریزی برای ساماندهی اساسی آب ها دانست و تصریح کرد: استعداد این استان در آب های گرم معدنی قابل انکار نیست و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجه در شهرستان های نیر، سرعین و مشگین شهر وجود دارد، گفت: تاکنون برخی از چشمه ها به شکل مطلوب ساماندهی نشده و حتی مطالعات کافی صورت نگرفته است.

نجفیان معتقد است راهبرد توسعه استان باید بر اساس آب های گرم و سرد معدنی تنظیم شود و این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که آب های گرم معدنی به عنوان یکی از مولفه های توسعه اقتصادی استان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی ساماندهی آب های گرم و تعمیر مجتمع های خدماتی در دستور کار است، تصریح کرد: در حال حاضر در مجتمع های آب درمانی سرعین بازرسی و نطارت به صورت مستمرر انجام می شود و به نمونه برداری های بهداشتی از برنامه های کاری دائمی کارشناسان است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان در خصوص وضعیت بهداشتی آب های گرم معدنی گفت: تمامی مجتمع ها از نظر بهداشتی مورد تائید است و صرفا در مجموعه بش باجی لار با مشکل مواجه بودیم که تعمیرات اساسی آن پیگیری می شود.

نجفیان در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه واگذاری آب های معدنی به بخش خصوصی اضافه کرد: بر اساس قانون واگذاری ما سالانه است و نمی توان آب هایی که در بستر است را بیش از یک سال واگذار کرد.

وی افزود: این موضوع موجب شده است مشکلات بهداشتی در آب های گرم معدنی مشاهده شود که برای رفع آن استفاده از راهکار های جدید را دنبال می کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار