حدود پنج هزار کودک در کیش واکسن سرخک دریافت کردند

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تا کنون چهار هزار و ۷۵۰ کودک ۹ ماهه تا هفت ساله در این جزیره با اجرای طرح واکسیناسیون، واکسن تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون را دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 20 November 2021

 

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی ابتدا از ۸ تا ۲۰ آبان برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال(متولدان یک مهر۹۲ تا یک بهمن ۹۹) برنامه ریزی شده بود که این طرح تا ۴آذر تمدید شده و در حال انجام است.
وی افزود: اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان) و طغیان‌ این بیماری‌ها در آن کشورها عمده علت اجرای این طرح در کیش همزمان با چهار استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است.
رضانیا گفت: جامعه هدف این طرح در کیش حدود هفت هزار و ۳۰۰ نفر است و تاکنون چهار هزار و ۷۵۰ نفر شامل چهار هزار و ۵۹۹ ایرانی و ۱۵۱ غیر ایرانی واکسن تکمیلی را دریافت کرده اند که ۶۴درصد جامعه هدف است.

رییس مرکز توسعه سلامت گفت: برای رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون نیاز به همراهی و توجه والدین گرامی نسبت به سلامت فرزندان خود هستیم تا با مراجعه هر چه سریعتر به مراکز و پایگاههای سلامت پوشش حداکثری محقق شود.
رضانیا با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است . واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار