استاندار انتقاد کرد:
استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل خام فروشی بیشتر ذخایر معدنی استان این بخش نتوانسته اشتغال مناسب و درآمد مناسبی برای مردم به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 09 October 2021

"حمید ملانوری" همچنین با اشاره به ذخایر معدنی بی نظیر استان، افزود: متأسفانه بخش عمده ای از معادن استان ناشناخته و غیرفعال بوده و فقط بخش اندکی در حال بهره برداری است.
به گفته وی در همان بخش اندک هم استفاده حداکثری از ذخایر صورت نمی گیرد.
وی با تأکید بر پایه ریزی توسعه استان برمبنای فعال سازی معادن یاداور شد: دستگاه های اجرایی مرتبط، فرمانداری ها و حوزه های اقتصادی مختلف برای فعال شدن بخش معادن بسیج شده اند.

اکتشافات ژئوفیزیک هوایی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش از طرح تکمیل اطلاعات مربوط به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در منطقه شاهرخت- بیرجند، به عنوان یک انقلاب معدنی یاد کرد.
"ملانوری" در دیدار با "شهید زاده" رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: شروع به کار اکیپ ۱۸۰ نفره کارشناسان زبده کشور برای پیمایش منطقه شاهرخت- بیرجند که اطلاعات ژئوفیزیک هوایی را تکمیل می کند، دانسته های ما را در زمینه ذخایر معدنی استان ارتقاء می بخشد.
وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع، در راستای تسریع در روند اجرای این طرح و تحقق هر چه سریع تر اهداف، تمام دستگاه های اجرایی استان بسیج خواهند شد.

چشم انداز

استاندار در ادامه به سفر رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: در این سفر بر تلاش تمام دستگاههای اجرایی برای فعال شدن معادن استان تاکید کرد. .
ملانوری تأکید کرد: خراسان جنوبی می تواند در آینده نزدیک به عنوان معین استان های دیگر نیز باشد.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد؛ اواخر مهرماه، با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو، اکیپ هایی متشکل از ۱۸۰ نفر از کارشناسان زبده زمین شناسی کشور در دشت شاهرخت- بیرجند مستقر شوند تا عملیات اکتشاف ژئوفیزیک هوایی را به صورت پیمایشی تکمیل کنند.
نتایج حاصل از این پیمایش و مناطق امید بخش تعیین شده به ایمیدرو تحویل می شود تا بعد از طی مراحل لازم، جهت بهره برداری به بخش خصوصی واگذار گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار