معاون استاندار تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام استان، برای حل مشکلات کارخانه های فرآوری شیر و تولید محصولات لبنی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۷۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 19 July 2021


"عابدی" در جلسه بررسی مشکلات واحدهای لبنی استان گفت: تکلیف استاندار برای حوزه اقتصادی احصای مشکلات کارخانجات فرآوری شیر و ارائه راهکار برای رفع آن است.
وی پیگیری مشکلات موجود از طریق دستگاه های اجرایی استان را از مهمترین اقدامات در دستور کار در این زمینه عنوان کرد.
معاون استاندار به این نکته هم اشاره کرد که با وجود اعلام مدیران کارخانه ها مبنی بر کمبود شیر در استان، برابر گزارش اتحادیه دامداران، امکان تأمین شیر مورد نیاز کارخانه های فعال محصولات لبنی در استان وجود دارد که این موضوع در کاهش هزینه های تأمین مواد اولیه بسیار مؤثر است.
معاون استاندار با اشاره به پیشنهاد نماینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم تصریح کرد: سرمایه گذاری مشترک یا ایجاد اتحادیه کارخانجات لبنی می تواند روند پیگیری مسایل را شتاب دهد و در تأمین هر چه سریع تر اقلام مورد نیاز و بازار فروش مؤثر باشد.
به گفته "عابدی" دولت برای مساعدت با واحدهای فرآوری محصولات لبنی، تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: در همین راستا جهاد کشاورزی برای امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی پیش بینی کرده که باید توسط این مجموعه پیگیری و محقق شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری در این جلسه مقرر شد؛ بانک کشاورزی تسهیلات مربوط به شرکت کشت و صنعت بیدمشک را برای ایجاد کارخانه تولید شیرخشک از محل صندوق توسعه ملی تأمین کند و جهاد کشاورزی نیز برای دریافت این تسهیلات پیگیری های لازم را انجام دهد.
بنا بر این گزارش معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در مکاتبه ای با دستگاه های اجرایی بر خرید محصولات لبنی مورد نیاز آن ها از محل تولیدات استان تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار