معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت : خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است و در پنج‌ماهه سال جاری صادرات استان و ماده ۱۱۶ امور گمرکی ۲۶۳ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۶۸ دلار بوده است.
کد خبر: ۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 20 September 2015
       
به گزارش مهر مهدی ماهگلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبیبابیان این‌که خروجی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در پنج‌ماهه سال جاری صادرات استان و ماده ۱۱۶ امور گمرکی ۲۶۳ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۶۸ دلار بوده است.
وی در ادامه افزود: به لحاظ وزنی نیز خروجی استان ۷۷۴ هزار و ۴۸۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
ماهگلی به تشریح خروجی استان از محل بازارچه‌ها و گمرکات پرداخت و گفت: صادرات از گمرکات استان در پنج‌ماهه اول سال جاری ۴۸ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۲۴ دلار بوده است.
وی بابیان اینکه ۷۳ درصد صادرات استان از گمرکات رسمی است، تصریح کرد: صادرات استان از طریق گمرک رسمی ماهیرود ۳۱ میلیون و ۲۲۰ میلیارد و ۱۵۳ دلار و از طریق گمرک رسمی بیرجند نیز ۱۷ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۷۱ دلار بوده است.
ماهگلی ارزش هر تن کالای صادراتی در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری را ۲۳۴ دلار دانست و افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۱۸ دلار است که این نشان‌دهنده صادرات کالاهای با وزن بالا و ارزش پایین است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: صادرات استان به لحاظ وزنی نیز طی چندماهه نخست سال جاری ۲۸۳ هزار و ۸۱۶ تن که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.
افزایش ۴۸ درصدی صادرات گمرک رسمی ماهیرود
ماهگلی ادامه افزود: میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه یک سال اخیر از طریق گمرک رسمی بیرجند ۲۳ درصد کاهش و از طریق گمرک ماهیرود نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به صادرات بازارچه‌های استان در پنج‌ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: میزان صادرات بازارچه‌های استان در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری ۱۷ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۷۷۷ دلار که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش ارزش و حدود ۱۸ درصد افزایش وزنی داشته است.
ماهگلی در ادامه افزود: همچنین صادرات ماده ۱۱۶ امور گمرکی مربوط به بازارچه‌های مرزی است که در این زمینه میزان صادرات بازارچه‌های مرزی ۱۱۸ میلیون ۵۱۰ هزار و ۹۳۷ و گمرک ماهیرود نیز ۹۵ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۹۳۹ دلار است.
واردات ۲۱۳ هزار دلاری به خراسان جنوبی
ماهگلی با اشاره به واردات استان در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری، گفت: واردات در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری ۲۱۳ هزار و ۳۰۴ دلار به وزن ۲۷۲.۸۳۰ بوده است.
وی بابیان اینکه ارزش هر تن کالای وارداتی ۷۸۲ دلار است، اظهار کرد: اقلام عمده وارداتی در پنج‌ماهه ابتدای سال جاری شامل شاهدانه بوداده، گوسفند زنده و تخم اسپند است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اقلام صادراتی نیز عنوان کرد: ۱۰ قلم عمده صادراتی شامل هیدروکربن سبک، سیمان، کاشی، روغن سوخت تقطیری، خوراک کامل طیور، هیدروکربن سنگین، مرغ منجمد مادر، گازوئیل، رب گوجه‌فرنگی، ظروف شیشه‌ای بوده است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار