رقابتِ داغ برای کرسی نشینیِ پارلمان شهری بیرجند
پروین پناهنده- هر چه به روز برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای شهر بیرجند نزدیک تر می شویم، تنور تبلیغات کاندیداها برای نشستن بر کرسی پارلمان شهری در فضای حقیقی و مجازی داغ تر می شود.
کد خبر: ۹۷۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 15 June 2021

 تبلیغات منهای پروتکل های بهداشتی!

به گزارش خبرنگار "تابناک" آن چه از شواهد در فضای شهری و میدانی پیداست در روزهای پایانی تبلیغات، برخی نامزدهای پارلمان شهری و حامیانشان هر آن چه در توان داشته اند برای جلب آرای مردمی به کار گرفته اند از چاپ عکس، پوستر، بروشور، نصب بنرهای بزرگ در محل ستاد و معابر، پخش کلیپ های تبلیغاتی و دیدار با اقشار مختلف مردم تا شوهای تبلیغاتی هزینه بر و البته میزبانی از مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی طوری که به گفته یک شهروند بیرجندی، ستاد یکی از کاندیداها تا پاسی از شب میزبان جمع کثیری از حامیان و طرفداران است و فعالان این ستاد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن پذیرایی از مراجعان به معرفی و اعلام برنامه های نامزد مدنظر می پردازند.

این شهروند ضمن این که خواستار توجه و برخورد جدی متولیان امر به این موضوع است، می گوید: با در پیش گرفتن این شرایط ورود به موج پنجم کرونا دور از انتظار نیست.

یک سر و هزار سودای کاندیداها

به گزارش خبرنگار "تابناک" برخی کاندیداها هم این روزها یک سر دارند و هزار سودا و با حضور در مساجد، محافل و حتی مجالس شادی و عزا و ... به معرفی و تشریح برنامه های خود می پردازند.

یک شهروند حاضر در مراسم سخنرانی یکی از کاندیداها در یکی از مساجد شهر هر چند این شیوه تبلیغاتی را مثبت ارزیابی می کند اما از برخی بداخلاقی های تبلیغاتی گلایه دارد.

او می گوید: برخی کاندیداها یا حامیانشان حین سخنرانی از فرصت سوءاستفاده و اقدام به نقد غیرسازنده و تخریب چهره رقبا می کنند که جز بی اعتمادی مردم نتیجه ای ندارد.

شهروند دیگری هم معتقد است عملکرد شورای قبلی را زیر سوال بردن بدون ارائه راهکار و برنامه فقط مردم را دلسرد می کند.

وعده های بی عمل

گزارش خبرنگار "تابناک" همچنین  حکایت از داغ بودن جریان تشکیل ائتلاف ها در بیرجند دارد.

نصب بنرهایی از لیست های ائتلاف های مختلف در معابر و در معرض دید مردم از دیگر فعالیت های تبلیغاتی این روزهاست علاوه بر این ائتلاف های مختلف با حضور در محل ستاد یکی از اعضا، سخنرانی در مساجد، محافل و فعالیت در فضای مجازی و پخش لایوهای زنده اقدام به تبلیغات می کنند و گاه وعده هایی می دهند که به گفته تعدادی از شهروندان با توجه به سوابق و کارنامه عملکرد اعضا تحقق آن نشدنی است یا  در حیطه وظایف شورا قرار ندارد که به نوعی سوءاستفاده از اعتماد مردم است.

بارِ روانی تبلیغات مجازی

گزارش "تابناک" حاکی است فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم این روزها حال و هوای دیگری دارد و برخی نامزدها و هوادارانشان به هر دلیلی از جمله سخت شدن شرایط و قوانین تبلیغات شهری، شناخته بودن بین مردم قید تبلیغات شهری را زده و به این فضا رو آورده اند که هزینه بالایی هم ندارد.

به گفته یک شهروند، فضای مجازی این روزها مختص تبلیغات  شده و حتی برخی کانال های خبری با درج تصاویر برخی نامزدها، اقدام به تبلیغ می کنند.

نظر سنجی های سلیقه ای!

او از فعالیت های تخریبی برخی کاندیداها و مطالبه گران در فضای مجازی هم صحبت می کند و می گوید: نظرسنجی های انتخاباتی با اعمال سلیقه و مهندسی در برخی صفحات مجازی انجام می شود که مخرب است و این صفحات علی رغم ادعای خودشان به بی طرفی کاملا مشخص است که تمایل به یک لیست یا افراد خاصی دارند و هدفشان تخریب رقبا و لیست های دیگر می باشد.

به گفته شهروند دیگری برخی کاندیداها و هوادارانشان با جذب فالور سعی در تحمیل نظر برای انتخاب کاندیدای مورد نظر دارند و با فشار روانی مانع برگزاری انتخابات سالم می شوند.

او معتقد است برای تبلیغات در فضای مجازی که حرکتی نو و جدید است باید بسترسازی شود.

حرف آخر

در گفت و گوی خبرنگار "تابناک" با تعدادی از شهروندان بیرجندی برخی با شعارها و برنامه های کاندیداها آشنایی نداشتند و علاقه ای هم به دانستن آن نشان ندادند چرا که معتقد بودند بسیاری از این برنامه ها و وعده ها پس از نشستن بر کرسی شورای شهر فراموش می شود و در حد شعار باقی می ماند آن ها همچنین از این که برخی کاندیداها تخصص لازم برای فعالیت در شورای شهر را ندارند و وعده هایی می دهند که در حیطه وظایف شورا نیست، گلایه داشتند و ...

بدون شک تنها راهکار جلب اعتماد مردم و محو این ذهنیت های منفی، همگرایی اعضای جدید شورای اسلامی بیرجند برای آبادانی و توسعه این شهر است که با خاموش شدن چراغ ستادهای انتخاباتی در کمتر از دو روز دیگر باید در صدر امور قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار