همزمان با سومین روز هفته جهاد کشاورزی انجام شد:
روز گذشته همزمان با سومین روز هفته جهاد کشاورزی، دو گلخانه گل و گیاه زینتی را در شهرستان های بیرجند و خوسف افتتاح کرد. همچنین بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار مجتمع کشت و صنعت پیوند خاوران در روستای گیو شهرستان خوسف از دیگر برنامه‌های این روز بود. اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها که برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده اند، در مجموع ۱۵ میلیارد ریال می باشد. از جمله این طرح‌ها گلخانه گل و گیاهان زینتی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۲ میلیارد تومان و با اشتغال زایی ۸ نفر در فوداج بیرجند بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۷۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 14 June 2021

 

کشاورزی از محورهای توسعه است
استاندار در این مراسم عنوان کرد: کشاورزی از محورهای توسعه است و باید با کمترین میزان استفاده از آب و با استفاده از شیوه های نوین آبیاری آن را مدیریت کرد تا محصولات بیشتر و باکیفیت تری تولید کنیم. حمید ملانوری با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح آماده شده تا شرایط برای حضور و فعالیت علاقمندان به کشاورزی صنعتی فراهم گردد، افزود: علاقمندان، به ویژه تحصیلکرده های بخش کشاورزی می توانند با استفاده از دانش و تخصص خود و حمایت ها و پشتیبانی های دولت، کشاورزی صنعتی را در استان را توسعه دهند. وی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده در حوزه کشاورزی شاهد ارزش افزوده در قالب کشت های گلخانه ای باشیم.

پیشرفت 80 درصدی نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی
استاندار گفت: طرح نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی که از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت، اکنون در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استان خشک و کم آبی است، ادامه داد: کشت گلخانه ای و اجرای سیستم های آبیاری نوین راهکار مناسبی برای مدیریت بحران آب و تنوع محصولات کشاورزی است. وی با بیان اینکه اصلاح نوع کشت توسعه بخش کشاورزی در راستای مدیریت منابع آبی در دستور کار دولت قرار دارد، یادآور شد: دولت، موضوع توسعه کشت های گلخانه ای را در استان ها به ویژه خراسان جنوبی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند، به طور ویژه دنبال می کند. ملانوری تاکید کرد: در قالب نهضت گلخانه ای برای ایجاد ۷۰۰ هکتار فضای گلخانه ای برنامه ریزی شده است تا با توسعه کشت های گلخانه ای، مدیریت بخش کشاورزی به لحاظ علمی و مهندسی بهتر محقق شود.
ملانوری با بیان اینکه در راستای ایجاد 300 هکتار فضای گلخانه ای در سال گذشته اقدام شده است، یادآور شد: زیر ساخت های لازم برای اجرای این طرج در استان آماده شده تا علاقمندان و سرمایه گذاران به فعالیت بپردازند.
وی با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران بخش توسعه گلخانه ای استان حمایت می کنیم، تاکید کرد: علاقمندان و تحصیل کرده های این رشته می توانند با استفاده از دانش و تخصص خود و با استفاده از حمایت ها و پشتیبانی های دولت، کشت گلخانه ای را توسعه دهند.
وی بیان کرد: کشاورزی صنعتی با ایجاد ارزش افزوده، درآمد زایی بیشتری را در استان کم آب خراسان جنوبی به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار