استاندار مطرح کرد:
از ۲۲ هزار تن زرشک تولیدی خراسان جنوبی فقط ۸درصد فراوری می شود. این مطلب را استاندار خراسان جنوبی در دیدار اعضای هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مطرح کرد. "ملانوری" همچنین از تولید ۶۷ تن زعفران در استان صحبت و تصریح کرد: استان با کیفیت ترین زعفران کشور را دارد اما درصد اندکی از این محصول، بسته بندی و روانه بازار می شود. وی بر این اساس حمایت های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را نه تنها کمک به استان بلکه به حوزه اقتصاد کشور دانست.
کد خبر: ۹۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 13 June 2021

وی با اشاره به اقلیم کویری و کم بارش بودن استان، کشاورزی را در این منطقه سخت و هزینه بر دانست و گفت: این در حالی است که محصولات کشاورزی  استان از  لحاظ تنوع و کیفیت  از موقعیت ممتازی برخوردارند.
وی لزوم ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دولت باید  با برنامه ریزی و مدیریت مطلوب  با توجه به نیازهای استان کمک احوال کشاورزان باشد تا دغدغه آن ها کمتر و تولیدشان افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی وی با اشاره به ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان  با افغانستان  دارد و وابستگی  بیشتر مشاغل  چهار شهرستان مرزی به بخش کشاورزی توجه به این حوزه را در امنیت پایدار منطقه و کشور موثر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار