رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با بیان اینکه اینکه عرصه های طبیعی استان به صورت مستمر گشت و کنترل می شود گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه اندازی شده است تعداد 6 نفر متخلف شکار وصید دستگیر و 6 فقره پرونده تخلف در این رابطه تشکیل و تحویل مراجع قضایی شهرستنان شده است .. اسدالله حاتمی افزود: در برخورد قاطع با متخلفان شکار وصید و پیشگیری از وقوع شکار، تعداد یک قبضه سلاح ساچمه زنی کالیبر 12غیر مجاز و 4 عدد تله آهنی کشف و ضبط و به استناد مواد 10 و 15 قانون شکار و صید جانوران و پرندگان وحشی و ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات،با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۶۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 08 June 2021


حاتمی افزود: در حوزه ی محیط زیست طبیعی علاوه بر گشت و کنترل مستمر مناطق، تیمار و رهاسازی حیوانات وحشی کشف و ضبط شده، آبرسانی به منابع آبی حیات وحش و لایروبی چشمه ها، مراقبت از تخریب و چرای دام در مناطق حفاظت شده ، ایجاد بانک ژن و تهیه نمونه نیز انجام می شود

حوزه محیط زیست انسانی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند همچنین با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه محیط زیست انستانی شهرستان بیرجند در حال انجام می باشد گفت:: در حوزه محیط زیست انسانی ضمن پایش مداوم صنایع با ناقضان قوانین و مقررات زیست محیطی برخورد خواهد شد . وی اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون تعداد 23 مجوز احداث و استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و یک مورد اخطار به واحد صنعتی آلاینده صادر شده است.

آموزش و جلب مشارکت عمومی
حاتمی آموزش و فرهنگسازی را ، راه حل کاهش تخلفات و تخریب های محیط زیستی دانست و گفت: تلاش ما آموزش اقشار مختلف جامعه هست چرا که همه ی افراد در توسعه یا تخریب محیط زیست نقش دارند و بی شک افزایش آگاهی های محیط زیستی می تواند به بهبود چالش های زیست محیطی جامعه کمک کند. وی اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد شهرستان نیز باید تقویت شوند تا افکار عمومی را نسبت به مسائل محیط زیست حساس کنند. حاتمی بیان داشت: توسعه ی فرهنگ حفاظت از محیط زیست با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، رویکردی فراگیر است که می تواند راهگشای برخی از مشکلات محیط زیستی جامعه باشد. رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست بیرجند در پایان با توجه به وسعت عرصه های طبیعی شهرستان بیرجند از مردم طبیعت دوست خواست هر گونه تخریب محیط زیست یا تخلف در این زمینه را به اداره حفاظت محیط زیست بیرجند اطلاع دهند و در کنار محیط بانان سخت کوش استان حافظ محیط زیست و تنوع جانوری آن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار