رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:
رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از برگزاری وبینار تحلیل دست اندرکاران وتقویت همکاری های بین بخشی درراستای مدیریت پایدار مشارکتی تالاب کجی نمکزار نهبندان بصورت ویدئو کنفرانسی و همچنین حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با مشارکت کارشناسانی از استانداری ،اداره کل منابع طبیعی ، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای ، اداره کل صمت ،و... خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 01 June 2021


آسیه صداقتی گفت: این وبینار به منظور جلب همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط در حفاظت و احیای تالاب کجی نمکزار نهبندان و با تدریس آهنگری دکترای آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست و کارشناس فنی طرح بین المللی حفاظت از تالاب های ایران برگزار شد .
در ابتدای این جلسه اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به این موضوع که ماهیت استان خراسان جنوبی خشک و بیابانی است گفت: یکی از مهمترین بحرانها و چالشهایی که استان با آن درگیر می باشد پدیده گرد و غبار بوده و متاسفانه خراسان جنوبی جزو سه استان بحرانی در این زمینه می باشد .
وی افزود : سالانه حدود 700 هزار تن گرد و غبار از محل کانون های فرسایش بادی بلند شده که خسارت ناشی از آن بالغ بر 500 میلیارد تومان به زیرساخت ها و منابع زیستی استان می باشد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد:محیط زیست یک موضوع اجتماعی بوده و قطعا همه افراد جامعه و همه دستگاههای اجرایی باید در حفاظت و حراست از آن فعال بوده و نفش موثری در این زمینه داشته باشند.
اکبری با اشاره به وجود تالاب زیبای کجی نمکزار نهبندان در این استان گفت: تالاب کجی نمکزار نهبندان بعد از تالاب هامون تنها تالاب گردشگری در شرق کشور می باشد که افزایش عمر وبقای این اکوسیستم کم نظیر نیازمند همکاری دستگاههای مختلف و مرتبط است .وی اظهار کرد: با توجه به کانون های فرسایش بادی موجود در اطراف این تالاب و دشت سهل آباد خطر از بین رفتن آن در دهه آینده وجود دارد و این فقدان می تواند موجب ایجاد کانون های گرد و غبار در روستاهای اطراف شود.لازم به ذکر است در ادامه این وبینار اسماعیل آهنگری کارشناس فنی طرح بین المللی حفاظت از تالاب های ایران در خصوص تقویت همکاری های بین بخشی در راستای مدیریت پایدار مشارکتی تالاب کجی نمکزار مطالبی ارائه دادو حاضرین در این وبینار به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار