معاون استاندار:
با اولویت بهره برداری از ظرفیت های استان، از سرمایه گذاران دارای تخصص و توان حمایت ویژه می شود. این مطلب را معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح و این حمایت را در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بیان کرد. "عابدی" در نشستی با گروه سرمایه گذاری معدنی گهرزمین ضمن تشریح پتانسیل ها و مزیت های استان یادآور شد: هر کدام از این ظرفیت ها، قابلیت جذب سرمایه گذار و بهره برداری دارد.
کد خبر: ۹۶۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 01 June 2021

ظرفیت سرمایه گذاری در معادن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در سخنانی خراسان جنوبی را به لحاظ تعدد معادن، ذخایر قطعی و همچنین اشتغال در این حوزه جزو استان های شاخص کشور دانست.
"جرجانی" گفت: استان در تعدادی از مواد معدنی به لحاظ ذخایر و همچنین عیار در سطح کشور شناخته شده و دارای ظرفیت سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی و پایین دست است.
به گفته وی از حدود ۶۸ ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۵۲ نوع در این استان وجود دارد که برخی از آن ها در سطح کشور منحصر به فرد است.
وی وجود معادن بنتونیت، زغال سنگ، منیزیت، انواع خاک صنعتی و ... با ذخایر و عیار بالا را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی استان دانست.

۱۵۰ معدن در بخش سنگ های تزئینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جندبی در ادامه به ظرفیت سرمایه گذاری در بخش سنگ های تزئینی اشاره و اظهار کرد: وجود ۱۵۰ معدن در بخش سنگ های تزئینی از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در راستای ایجاد واحدهای فرآوری مدرن و صنایع معدنی مرتبط در این استان است.
"جرجانی"، تولید پودرهای میکرونیزه معدنی، انواع شیشه و پودر نانوسیلیس، ایجاد واحدهای سنگبری مدرن و ... را از جمله طرح های دارای توجیه برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار