معاون اقتصادی استاندار خبرداد:
معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۱۶ بند با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد و تنظیم شده و معاونت امور اقتصادی استانداری نیز مکلف به نظارت بر پروژه‌ها و مصوبات شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 17 March 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان در سال ۱۳۹۹ که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: با توجه به مصوب شدن این اعتبار برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی با اهتمام ویژه نسبت به پیگیری مصوبات اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۱۶ بند با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد و تنظیم شده و معاونت امور اقتصادی استانداری نیز مکلف به نظارت بر پروژه‌ها و مصوبات شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در این سفر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند مکلف شد در راستای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای زعفران و زرشک با پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام کند که تاکنون هیچ اقدامی برای اتاق در این ردیف در زمینه طرح‌های توسعه‌ای قرارداد نداشته‌ایم.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مصوب شد تمامی نیروهای شاغل در صنایع وابسته و واحدهای مرغداری متاثر از این بیماری زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

عابدی افزود: با توجه به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدام خوبی انجام داده بود در این سفر مصوب شد ۳۵ خانواده هدف جامانده با درخواست استاندار و موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال آینده مورد حمایت بیمه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با موافقت وزیر تعاون افزایش سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۲۵۸ میلیارد تومان در دستور کار معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت که نقطه عطفی برای پرداخت تسهیلات در حوزه جهاد کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده که منجر به ایجاد هشت هزار فرصت شغلی شده است و با توجه به عملکرد بسیار خوب استان در پرداخت تسهیلات، به استان تخصیص پیدا کرد که برای هیچ استانی تاکنون به ثمر نرسیده است.

وی افزود: با توجه به اعلام بانک توسعه تعاون ۲۱۶ میلیارد تومان به ۱۵ طرح پیشنهادی استان تخصیص پیدا کرد.

عابدی اظهار داشت: با توجه به اینکه کارخانه کویر تایر در زمینه تامین مالی مشکل داشت، پیشنهاد استاندار پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک رفاه به این کارخانه بود تا گره عدم پرداخت تسهیلات به این واحد باز شود و این موضوع در دستور بانک قرار گرفت.

وی گفت: همچنین مصوب شد برای طرح آبرسانی به مناطق روستایی از جمله شهرستان‌های سربیشه و نهبندان ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بانک رفاه پرداخت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکل هتل کویر و تسریع و تسهیل در واگذاری آن همچنین سرمایه‌گذاری در معدن مس به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بنا به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی در برنامه صندوق بازنشستگی کشوری در استان قرار گرفت.

وی افزود: درخصوص ۱۵ طرح با قابلیت مدیریت درمان تامین اجتماعی نیز مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

عابدی گفت: چهار طرح پیشنهادی استان برای اجرای پروژه‌های تامین اجتماعی در بشرویه، ارتقای نمایندگی و شعبه مستقل در سربیشه و سرایان و واگذاری زمین برای ساخت مجموعه ورزشی مورد تایید وزیر قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی موظف شد در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: همچنین در سفر معاونان وزیر تعاون به استان با توجه به شیوع کرونا و متوقف شدن فعالیت‌های گردشگری مقرر شد طرح‌های گردشگری در استان تسهیل شود.

عابدی عنوان کرد: مقرر شد موانع و چالش‌های اراضی مجموعه ورزشی کارگران نهبندان و فردوس از طریق بنیاد مسکن و با تعهد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درخصوص ۱۲ طرح پیشنهادی استان در کمترین زمان برای انجام طرح‌ها از جمله ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان و دپارتمان سنگ‌های تزیینی در فردوس و تجهیز کارگاه ایمنی در معادن طبس اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به پیشنهاد استاندار سازمان بهزیستی درخصوص ۱۰ طرح استان در کمترین زمان اقدام می‌کند.

وی گفت: در ارتباط با شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) ۱۳ طرح برای سرمایه‌گذاری دامداری ۱۰ هزار راسی کشاورزی، طرح توسعه کارخانه سیمان، مرغ لاین، راه‌اندازی سنگبری، نیروگاه‌های خورشیدی، فراوری سرب، روی و بنتونیت، پرورش شتر، فرآوری جو، تولید کاغذ سنگ آهک و سایر موارد در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، فردوس نهبندان و قاینات پیشنهاد شد.

عابدی گفت: به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی مصوب شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص طرح‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شامل ۱۱ طرح با برآورد اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اقدام کند.

وی افزود: دستگاه‌هایی اجرایی به ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق تعاون، بانک رفاه مکلف به پیگیری مصوبات این سفر هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به حوزه تنظیم بازار و برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با اهتمام بانک‌ها ‌و مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان صمت، بیشترین جلسات با بیشترین مصوبات را در ارتباط با صنایع داشتیم.

وی با بیان اینکه توزیع میوه تنظیم بازار از روز گذشته آغاز شد افزود: درخصوص تامین کالای اساسی هیچ مشکلی در استان نداریم و گوشت مرغ گرم با کمترین قیمت ممکن با قیمت ۲۰ هزار و ۲۳۰ توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از تولیدکنندگان ویژه صنعت مرغ در شرق کشور است که با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دچار آسیب شد اما توانستیم از پیک خطرناک بیماری در استان عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار