استانداران قبلی هم با طرح های همچون پرواز توسعه، توسعه متوازن، نگین شرق ایران وعده و عید هایی به مردم داده اند که ناکام و ناتمام ماند.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 06 January 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیته‌ها همچنین فرمانداران و مدیران استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار استان در گرو به خدمت گرفتن همه سرمایه‌های مادی و معنوی ممکن است.

حمید ملانوری افزود: خطه زرخیز خراسان جنوبی با همه ظرفیت‌ها و منابع کم‌نظیر در بسیاری از بخش‌ها نظیر معدن، گردشگری، کشاورزی، مرز و همجواری با ۶ استان کشور و با همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان از استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود که این موضوع مهم باید با نقش‌آفرینی مردم و تلاش مضاعف مدیران برطرف شود.

وی گفت: هدف تشکیل ستاد توسعه خاوران، شناساندن ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در سطح کشور و حوزه بین‌المللی است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: همه سرمایه‌های استان باید در کنار هم و در فضایی هم‌افزا برای خدمت در توسعه همه جانبه استان قرار گیرند و در کنار هم برای استان تلاش کنند.

وی رقم خوردن هر اتفاق مثبت در جامعه را محصول کار جمعی دانست و گفت: توسعه زمانی محقق می‌شود که با ایجاد ساز و کار مناسب با مدیریت محلی و بومی و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها، رشد و توسعه را برای این جغرافیا به ارمغان آوریم.

ملانوری به برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد در جهت هرچه بهتر شدن طرح توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی برای پخته‌تر شدن طرح توسعه خاوران برگزار شده تا در  کنار آن با ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جامعه روحانیت و فعالان بخش خصوصی، توانمندی مردمی را برای توسعه استان به صحنه آوریم.

وی بهترین نسخه شفابخش و الگوی رفتاری ورود و حرکت به سمت توسعه پایدار را وجود هم‌افزایی مثبت میان همه ظرفیت‌های دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی استان در کنار بخش خصوصی است تا در کنار هم و در فضایی هم‌افزا، توسعه پایدار در استان محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی به وظیفه دبیرخانه ستاد توسعه خاوران در تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: همه درخواست‌های سرمایه‌گذاری باید به این ستاد معرفی شوند و آنها موظفند با نگاه مثبت و با تدبیر، مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان را صادر کنند.

وی تصریح کرد: توسعه استان باید مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی درون‌زا، متوازن و بر پایه علم و دانش باشد.

ملانوری افزود: دولت با همه ظرفیت در خدمت توسعه کشور قرار دارد اما به هر حال امکانات دولت محدود است و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این رابطه استفاده شود لذا باید از همه حوزه‌هایی که دل در گرو توسعه پایدار استان دارند، دعوت کرد تا در این عرصه تلاش کنند و از حرکت جزیره‌ای بپرهیزند.

وی با اشاره به اجرای طرح معین‌های توسعه‌ای ذیل ستاد توسعه خاوران گفت: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان باید به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خویش عمل کنند و لازم است از ظرفیت آنها  در جهت تزریق تفکر توسعه‌ای و رشد و آبادانی استان بهره ببریم.

وی انجام مسئولیت‌های اجتماعی را از وظایف مهم بنگاه‌های بزرگ برشمرد و افزود: مدیران مجموعه‌های موفق استان باید در فرهنگ‌سازی فرهنگ توسعه‌ای، موفق عمل کنند و با ایجاد جوشش و تحرک در مردم، آنها را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این  راستا فعالیت‌هایی شروع شده که می‌طلبد با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی به جایگاه رفیع روحانیت نزد مردم اشاره کرد و گفت: با عنایت به توجه ویژه مردم به کلام و لباس روحانیت، هیچ رسانه و تریبونی بهتر از روحانیت نمی‌تواند سیاست‌های ما را در این طرح به مردم اعلام کند و این ارتباط دوسویه می‌تواند همراهی مردم را در برنامه‌های توسعه‌ای استان به دنبال داشته باشد.

ملانوری خاطرنشان کرد: در استانی که تدین، تقوا و دینداری مردم زبانزد است، باید از ظرفیت روحانیون به عنوان حلقه وصلی که مورد اعتماد دوطرف است، در جهت پیشرفت و توسعه استان بهره برد.

وی از لزوم توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی گفت و تصریح کرد: کارهای اجتماعی محصول کار جمعی است لذا همانطور که جامعه در موفقیت انسان‌های موفق دخیل است، در آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری پیش آمده نیز مسئول است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان بخواهند سرنوشت‌شان را تغییر دهند که در این صورت خداوند به حرکت و تلاش آنها برکت می‌دهد.

وی به منابع سپرده‌گذاری شده مردم در بانک‌های استان گریزی زد و افزود: مردم در بانک‌های استان مبالغ قابل توجهی را سپرده‌گذاری کرده‌اند که می‌طلبد با فرهنگ‌سازی در خدمت توسعه استان قرار گیرند.

وی گفت: مدیریت اجرایی استان باید در کنار نهادهای اجتماعی، مدنی و بخش خصوصی، ضمن بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، ثروت‌ها و منابع، در جهت ارتقای کیفی زندگی مردم تلاش کند.

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان دبیر ستاد توسعه خاوران به تشریح سند پرداخت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی حاضر در جلسه نیز به ارائه توضیحاتی درخصوص شرایط استان و اهمیت توسعه خراسان جنوبی پرداختند.

ملانوری پس از حضور در خراسان جنوبی آبان امسال شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش و توسعه» را سرلوحه امور اعلام کرد و متعاقب آن از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران خبر داد.

در حاشیه: بازی با کلمات

آقای ملانوری استاندار خراسان جنوبی بهتر بود کمی بیشتر از خراسان جنوبی و خاوران شناخت پیدا میکردید و بعد ستاد توسعه خاوران را تشکیل میدادید. استانداران قبلی هم با طرح های همچون پرواز توسعه، توسعه متوازن، نگین شرق ایران وعده و عید هایی به مردم داده اند که ناکام و ناتمام ماند. خاوران ایران نیازمند همت بلند مسئولان دلسوز است نه به گفته دادستان استان مسئولان ترسو که جرات ریسک کردن را هم ندارند. آقای استاندار کمی تامل و تفکر کنید...ادامه دارد....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار