فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه در این استان خبر داد و گفت: سارقان در این باند ضمن شناسایی جاهای خالی و منازلی که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف است، اموال را به سرقت می‌بردند
کد خبر: ۹۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 29 December 2020

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همکاران ما در پلیس آگاهی و با همکاری کلانتری‌های شهر و حمایت مراجع قضایی چند سارق را دستگیر کردند که به شیوه‌های آنان دسترسی یافتند و اموال سرقت شده را نیز به مالباختگان برگرداندند.

وی ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون هفت سارق دستگیر شدند و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: اماکن خصوصی مثل ساختمان‌های نیمه کاره و وسایل داخل خودرو از مهمترین کشفیات اموال مسروقه بوده و در این باند سرقت، سارقان منازلی را که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف است، شناسایی کرده و از طریق بالکن وارد منزل می‌شدند.

وی گفت: پلیس با کشف حتی یک سرنخ تا انتها پیش می‌رود و در این بین به مالخرهای سرقتی هم تاکید می‌کنیم که پلیس نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلیس در راستای کشف اموال سرقتی، دستگیری مالخرها را در دستور کار قرار داده و این افراد را پس از شناسایی و دستگیری در اختیار مقام قضایی قرار می‌دهد تا هر مالی را خریداری نکنند.

سردار فرشید به مردم نیز توصیه کرد که نسبت به ایمن‌سازی منازل، باغ‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌‎ها و سایر نقاطی که می‌تواند انگیزه دزدی را در سارقان ایجاد کند اقدام کنند و خودشان زمینه ساز ایجاد سرقت نشوند.

وی با بیان اینکه سارقان قبل از انجام سرقت به شناسایی مکان مورد نظر می‌پردازند گفت: منازلی که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف هستند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: اموال مکشوفه اخیر شامل وسایل داخل خانه باغ‌ها، داخل خودرو، موتور پمپ‌ها، وسایل تزیینی، فرش، احشام، موبایل و خودرو سنگین و یک پراید است که ارزش ریالی آنها به غیر از خودروها به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی تاکید کرد: شهروندان نسبت به حفاظ، نرده و نصب دوربین‌های مداربسته اقدام کنند و اجازه ندهند سارقان به راحتی وارد ساختمان آنان شوند.

سردار فرشید افزود: افرادی که اموال‌شان سرقت شده می‌توانند به پلیس آگاهی برای شناسایی یا به سامانه نما مراجعه کنند.

وی با پاسخ به این سوال که آیا در خراسان جنوبی سرقت‌های سفارش شده هم وجود دارد گفت: در استان گزارشی را درخصوص سرقت سفارشی نداشتیم و اگر در تحقیقات به کسانی که زمینه را فراهم می‌کنند برخورد کنیم حتما اقدام انتظامی لازم صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۲۱ درصدی وقوع سرقت در استان هستیم و بیش از ۷۵ درصد سرقت‌ها با تلاش شبانه‌روزی پلیس کشف شده است.

وی گفت: افزایش سرقت‌ها بیشتر مربوط به سرقت خُرد است و تعدادی از سرقت‌ها محتویات داخل خودرو بوده که به دلیل بی‌دقتی رانندگان زمینه برای سرقت فراهم شده است.

سردار فرشید با هشدار درباره افزایش سرقت احشام در خراسان جنوبی تاکید کرد:  افراد و دامداران با رعایت نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی می‌توانند تا حدی زیادی از سرقت دام خود پیشگیری کنند.

سارقان دستگیر شده در پلیس آگاهی نیز شناسایی مکان مورد نظر و مجهز نبودن به امکانات حفاظتی مانند دوربین مداربسته، نرده و حفاظ را از زمینه‌های لازم برای سرقت بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار