استاندارخراسان جنوبی خبرداد:ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در همه شهرهای استان ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 28 December 2020

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با توجه به مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در همه شهرهای استان ممنوع است.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه‌های قبلی ستاد کرونا، محدودیت تردد فقط برای شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر و از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که براساس مصوبه امروز این اصل منع تردد برای همه شهرهای استان در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگرچه آمار مبتلایان و فوتی‌های استان سیر نزولی پیدا کرده و خوشبختانه نرخ شیوع را مهار کرده‌ایم اما آمارها باز هم به نسبت جمعیت استان، قابل تامل است.

وی تاکید کرد: همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها را جدی بگیریم.

کلاس‌های آموزشی همچنان غیرحضوری است

ملانوری به وضعیت فعالیت مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی همچنان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با استفاده از بسترهای مجازی فعال از مباحث آموزشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها، وزارت علوم نیز تابع مصوبات ستاد ملی کروناست.

وی به یکی از مهمترین تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا و لزوم فعال سازی فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: حتی اگر موضوع کرونا هم مطرح نمی‌شد، با توجه به توسعه تکنولوژی، فعال شدن فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی برای تسهیل شرایط دسترسی مردم به خدمات از ضرورت‌هایی بود که باید محقق می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این طبیعی است که ما به لحاظ منطقی و عرفی نمی‌توانیم خیابان‌ها و مغازه‌ها را از جمعیت خالی کنیم اما باید راهکارهایی ارائه کنیم تا میزان نیاز مردم به مراجعات حضوری برای خرید کاهش پیدا کند.

وی افزود: فروشگاه‌های اینترنتی باعث کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر شده و راه‌های دسترسی افراد به تامین نیازهایشان را تسهیل می‌کند.

زیرساخت‌های لازم برای فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی فراهم شود

ملانوری گفت: براساس تاکیدات در ستاد کرونا و دیگر جلسات، سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شد نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی در استان اقدامات درخور انجام دهد.

وی به اولین دستور کار جلسه امروز ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: در این جلسه با برنامه‌ریزی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن معرفی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان، خدمات و امکاناتی که این فروشگاه در اختیار مردم قرار می‌دهد و نحوه استقبال اصناف از این زیرساخت مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: فروشگاه‌های اینترنتی فعال باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی، تبلیغات لازم را برای جذب و ترغیب مردم به خرید از این مجموعه‌ها انجام دهند. 

وی گفت: رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما لازم است در زمینه معرفی این فروشگاه‌ها به مردم اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار