همه بیمارستان‌ها‌ درگیر بیماران کرونایی شد
مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: افزایش آمار مرگ‌ومیر بیماران غیرکرونایی به خاطر ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و ابتلا به ویروس کرونا واقعاً نگران‌کننده است و باید تدابیر لازم را برای پذیرش این بیماران اتخاذ شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 18 October 2020

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا تاکید بر لزوم ایجاد آرامش خاطر برای مردم در مورد مراجعه به بیمارستان‌ها اظهار داشت: افزایش آمار مرگ‌ومیر بیماران غیرکرونایی به خاطر ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و ابتلا به ویروس کرونا واقعاً نگران‌کننده است و باید تدابیر لازم برای پذیرش بیماران عادی در بیمارستان‌های استان قزوین اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌های ما درگیر بیماران کرونایی شدند، اضافه کرد: 8 ماه است که درگیر کرونا هستیم و مردم می‌ترسند به بیمارستان‌ها بروند. می‌گویند آنجا کروناست؛ برای درمان یک درد می‌رویم و گرفتار کرونا می‌شویم. بسیاری از مردم اگر بیماری‌هایی مانند آپاندیس، دیابت و حتی دندان‌درد داشته باشند، نزد دکتر نمی‌روند و محرومیت از دارو و درمان منتج به مرگ‌ومیر آنها می‌شود.

بیمارستان صحرایی آماده شده است

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان با ذکر اینکه عادی‌انگاری مردم و بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب بحرانی شدن شرایط کرونایی استان قزوین شده است، یادآور شد: اگر روند کنونی ابتلا به کرونا در استان قزوین ادامه داشته باشد، اولویت پذیرش بیمارستان‌ها پذیرش بیماران کرونایی است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت عوض شود.

مهدیخانی همچنین از آماده شدن بیمارستان صحرایی در شهر قزوین خبر داد و افزود: به محض اینکه مدیریت ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تشخیص دهد، بیمارستان صحرایی را در شهر قزوین برپا خواهیم کرد و اولین مکان آن هم محوطه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین است.

مهدیخانی در ادامه از اختصاص 5 بیمارستان شهر قزوین به بیماران عادی و غیرکرونایی خبر داد و گفت: 4 بیمارستان قدس، کوثر، 22 بهمن و شهید رجایی به پذیرش و درمان بیماران عادی اختصاص پیدا کرده و بخش‌هایی از بیمارستان ولایت هم کاملاً در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار