در سراسر کشور ۷۵ قلاده سگ زنده یاب مورد استفاده هستند و سهم جمعیت هلال احمر استان کردستان از این تعداد،۲ قلاده سگ می باشد.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 15 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، طبق گفته محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران: در مجموع ۷۵ قلاده سگ در جمعیت هلال احمر سراسر کشور مورد استفاده می‌باشند، که هر قلاده سگ یک مربی کار آزموده را در اختیار دارد، همچنین هزینه نگهداری و پرورش و آموزش این سگ‌ها بالا بوده، اما با توجه به اهمیت کار این سگ ها؛ این هزینه ارزش دارد.

اما سهم جمعیت هلال احمر استان کردستان از این تعداد قلاده سگ زنده یاب، ۲ قلاده می‌باشد؛ که هر یک از این سگ‌ها مربی‌های کاربلد و کارشناسان مجرب برای خود دارند.

این دو قلاده سگ استان کردستان در زلزله کرمانشاه نقش بسزایی در پیدا کردن مردم زنده و اجساد را انجام داده اند.
حال متاسفانه طبق شواهد و مدارک موجود و گفته کارشناسان این جمعیت در کانال‌ها مختلف از تاریخ ۱۳۹۹٫۷٫۲۲، در حال حاضر این دو قلاده سگ در جمعیت هلال احمر استان کردستان ناپدید شده اند؛ و بازهم متاسفانه مدیر عامل فعلی جمعیت هلال احمر استان کردستان در این خصوص با هیچ رسانه‌ای گفتگو نکرده اند و این قضیه رسانه‌ای نشده است.

نکته قابل توجه این است که این ۲ قلاده سگ هشت سال است که با هزینه‌های جمعیت هلال احمر استان کردستان، پرورش و آموزش داده شده اند.
در حال حاضر با توجه به اهمیت دار بودن این ۲ جاندار اگر در استان کردستان اتفاق ناگواری بیافتد و احتیاجی به این سگ‌ها باشد، جمعیت هلال احمر و مدیریت این جمعیت چه تمهیداتی برای جبران نبودن این سگ‌ها انجام می‌دهد.

دکتر پیام جلالی به عنوان سکان دار و مدیر عامل فعلی جمعیت هلال احمر استان کردستان می‌خواهد چگونه کمبود این ۲ قلاده سگ زنده یاب که دارای اهمیت زیادی می‌باشند را جبران کنند.


از مسئولین استانی این تقاضا را داریم، به خاطر جان مردم هرچه زود‌تر این قضیه را پیگیری کنند، زیرا جان مردم با این وضعیت اگر بحرانی رخ دهد، بحرانی‌تر خواهد شد.

به عنوان یک سوال، یعنی آیا این ۲ قلاده سگ دزدیده شده اند، گم شده اند و یا نگهبان کدام خانه‌ی ویلای و باغ شخصی می‌باشند؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار