رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه راننده این خودرو فوت کرد و دیگر سرنشین آن مجروح است افزود: شب گذشته نیز در محور فامنین به قهاوند برخورد سواری با پژو در اثر انحراف یک خودرو اتفاق افتاد و متاسفانه یکی از رانندگان جان باخت.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 14 October 2020
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه افزایش تصادفات بومی در همدان نگران کننده است گفت: باید فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه در استان افزایش یابد.

به گزارش فارس، رضا عزیزی با بیان اینکه در حال حاصر بیشتر تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد اظهار کرد: عمده تصادفات استان مربوط به بومی‌های استان است.

وی با بیان اینکه ساعتی پیش در ابتدای جاده غار علیصدر تصادفی رخ داد که متاسفانه راننده وانت پیکان جان باخت گفت: خانم و آقایی سرنشین این خودرو بودند که راننده بدون توجه به اطراف گردش می‌کند و مینی بوسی که به جاده فرعی می‌پیچید را نمی‌بیند و با آن برخورد کرده و فوت می‌کند.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه راننده این خودرو فوت کرد و دیگر سرنشین آن مجروح است افزود: شب گذشته نیز در محور فامنین به قهاوند برخورد سواری با پژو در اثر انحراف یک خودرو اتفاق افتاد و متاسفانه یکی از رانندگان جان باخت.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر هیچ ترافیکی وجود ندارد که علت تصادف را ناشی از آن بدانیم بلکه به فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه برمی‌گردد خاطرنشان کرد: متاسفانه این تصادف یک فوتی و چند مجروح داشت.

عزیزی با تاکید به اینکه فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه در بومی‌های استان بسیار ضعیف است گفت: متأسفانه در جاده‌های روستایی تصادفات افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ نفر فوتی موتورسیکلت گزارش شده که نشان می‌دهد این افراد غیربومی نیستند و بومی استان هستند.

رئیس پلیس استان همدان افزود: در جاده فرعی قهاوند نیز که شاهد تصادف بودیم، جاده دارای پستی و بلندی است و، چون برخی از افراد با سرعت بالایی حرکت می‌کنند، نمی‌توانند کنترل لازم را داشته باشند و در نتیجه دچار تصادف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۱۲ نفر در مزارع و راه‌های کشاورزی فوت کرده‌اند افزود: حضور پلیس در این مکان‌ها اثری نخواهد داشت، مگر می‌شود پلیس سر مزارع حاضر شود و طریقه شخم زدن درست مزارع را به افراد آموزش دهد؟!

عزیزی با بیان اینکه در مورد اینگونه تصادفات پلیس، اداره راه، شهرداری، هلال احمر و اورژانس نمی‌تواند کاری انجام دهند بلکه باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه بالا رود افزود: موردی از تصادف داشتیم که ماشین شهرداری، ضایعات خالی می‌کند و فردی اجازه نمی‌دهد که کاملا این اقلام خالی شود و شروع به گشتن داخل آن‌ها می‌کند که ناگهان آجری از داخل ماشین به سر فرد برخورد کرده و فوت می‌کند.

وی با تاکید به اینکه باید فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه در همدان افزایش یابد، چون کمتر جایی چنین مواردی از تصادفات را شاهد هستیم افزود: متاسفانه مردم همدان کمتر برای جان خود ارزش قائل هستند.

رئیس پلیس استان همدان با بیان اینکه مجموع تصادفات در استان کاهش داشته که این موضوع به عدم ورود مسافران برمی‌گردد، اما در حوزه بومی‌های استان شاهد افزایش تصادف هستیم گفت: سال گذشته فوت ۱۷ عابر پیاده در استان ثبت شده بود و امسال ۲۱ نفر که این آمار نگران‌کننده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال در استان ۲۱ درصد تصادفات کاهش داشته که آن هم به عدم حضور مسافران به علت بیماری کرونا برمی‌گردد، اما تعداد تصادفات بومی افزایش داشته که باید فکری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار