با شدت گرفتن شیوع کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان‌های خصوصی و خیریه اصفهان از بیستم ماه مهر به خاطر افزایش بیماران کرونایی وارد چرخه پذیرش آنان می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 09 October 2020

آرش نجیمی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مرجع و دولتی در نظر گرفته شده برای پذیرش بیماران دارای علائم کرونا، تکمیل شد گفت: از این تاریخ تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان بر اساس دستورالعمل مشخص شده باید نسبت به پذیرش و بستری کردن این بیماران با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران بستری کرونا در بیمارستان دولتی الزهرا(س) به ۶۵۰ تخت رسید، یادآور شد: این ظرفیت که ۱۳۷ تخت آن مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است در حال تکمیل شدن است و تعداد بیماران بستری در این بیمارستان به تنهایی با تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در برخی استان‌ها برابری می‌کند.

نجیمی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان عیسی بن مریم ۱۲۰ تخت بوده که تکمیل شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت نیروی انسانی در برخی از بیمارستان‌ها مانند الزهرا(س) ناچار به هماهنگی برای تامین نیرو از بیمارستان‌های دیگر شدیم.

نجیمی به دستورالعمل جدید معاونت درمان  این دانشگاه در باره بیماری کووید ۱۹ اشاره و خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل با توجه به روند رو به رشد پذیرش بیماران در بیمارستان‌های استان، مقرر شد که بیمارستان‌های شهید مطهری لنجان و عسگریه اصفهان به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ تخت را برای پذیرش بیماران مشکوک کرونا تخصیص دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: بیمارستان‌های میلاد و زهرای مرضیه(س) اصفهان از بیست و پنجم مهر جاری باید به ترتیب ۱۲۰ و ۶۰ تخت را برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های خانواده، سعدی و سینا اصفهان از پایان مهر جاری باید هر کدام ۶۰ تخت را برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص دهند.

نجیمی با اشاره به اینکه بیمارستان دکتر شریعتی باید ۵۰ درصد از ظرفیت تخت فعال خود و بیمارستان شهید آیت الله صدوقی باید یکصد تخت را برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید ۱۹ اختصاص دهند، گفت: بیمارستان امام موسی کاظم(ع) باید ۳۰ تخت از ظرفیت خود را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت به پذیرش و بستری اینگونه بیماران اختصاص دهد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از یکهزار و ۵۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تاکید کرد: از بین آنها حدود ۲۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که برای حدود ۱۵۰ نفر از آنها لوله‌گذاری انجام شده و تنفس آنها وابسته به دستگاه است.

وی اضافه کرد: بطور معمول نرخ مرگ و میر در میان بیماران بسیار بدحال بالای ۹۰ درصد است و این آمار نشان می‌دهد که در روزهای آینده تعداد موارد مرگ و میر بازهم افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار