کد خبر: ۹۰۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 09 October 2020

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: کرونا طیف کودکان و جوانان را مورد حمله خود قرار داده است؛ تعداد موارد مثبت کرونا بین ۶ تا ۱۷ سال قابل توجه است و قشر قابل توجهی از مبتلایان به کرونا، کودکان و جوانان هستند.

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در شهرستان بهبهان، اظهار کرد: ۴۶ تخت عادی و ۱۴ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان شهیدزاده بهبهان در نظر گرفته شده است که در حال حاضر ظرفیت ۴۰ تخت عادی و ۹ تخت ICU پر شده است.

وی افزود: تنها شش تخت عادی و پنج تخت ICU خالی داریم و ظرفیت خالی کمی در بیمارستان وجود دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: روزانه حدود ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان شهیدزاده مراجعه می‌کنند و معمولا ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان نیز در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی با اشاره به ورود بیمارستان دوم در بهبهان به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو هفته پیش در مرحله‌ای ظرفیت بیمارستان شهیدزاده تکمیل شد، بیمارستان مصطفی خمینی تامین اجتماعی با ۲۰ تخت عادی وارد چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شد و اکنون نیز ظرفیت ۱۸ تخت این بیمارستان تکمیل است و در تلاش هستیم که بخش ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا را نیز در بیمارستان مصطفی خمینی راه‌اندازی کنیم.

شاکری‌نژاد با بیان اینکه سن ابتلا به کرونا در حال کاهش است، گفت: در حال حاضر کرونا طیف کودکان و جوانان را مورد حمله خود قرار داده است؛ تعداد موارد مثبت بین ۶ تا ۱۷ سال قابل توجه است و قشر قابل توجهی از مبتلایان به کرونا، کودکان و جوانان هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در بهبهان، تصریح کرد: آرامستان بهبهان مسدود شده است. رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز مسدود و خاموش شده‌اند. ممکن است محدودیت‌هایی نیز در خیابان‌های پرتردد شهر اعمال شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: با توجه به اینکه در دهه آخر ماه صفر هستیم، از مردم می‌خواهیم در صوررت برگزاری روضه‌های خانگی، حتما مراسم در محیطی که تهویه مناسب داشته باشد و با تعداد کم و حفظ فاصله‌گذاری برگزار شود. مواکب نیز نباید برپا شوند.

شاکری‌نژاد افزود: دید و بازدیدهای فامیلی افزایش یافته و بخشی از انتشار کرونا در این فضاها رخ می‌دهد که باید از چنین دید و بازدیدهایی پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار