قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی از نیاز مُبرم بیماران مبتلا به کرونا و بیمارستان‌های این استان به دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) خبر داد و از خیران خواست تا برای رفع این نیاز، همت کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 06 October 2020

محمد صافی دستجردی با اشاره به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به بیماری کرونا و بیماران بدحال در استان اصفهان، افزود: با توجه به بالا رفتن میزان بستری‌ها بویژه در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) به شدت به دستگاه کمک تنفسی نیاز داریم و از خیریه‌ها و خیران می‌خواهیم که برای تامین این دستگاه کمک بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند با در اختیار داشتن دستگاه کمک تنفسی، ادامه درمان خود را در منزل سپری کنند و این کار به خالی شدن تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به سایر بیماران کمک بسیاری می‌کند، تصریح کرد: خیریه‌ها و افراد خیر می‌توانند در این زمینه با تامین دستگاه‌های کمک تنفسی آن را به بیماران نیازمند اجاره دهند تا این مساله رفع شود.

به گفته وی میزان نیاز به بستری در میان بیماران مبتلا به کرونا آنچنان زیاد شده که ممکن است بیماری چند ساعت در آمبولانس منتظر خالی شدن تخت بیمارستانی شود بهمین دلیل یاری رساندن در این زمینه کمک بسیاری به تامین ظرفیت مناسب برای پذیرش بیماران خواهد کرد.

صافی دستجردی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند دستگاه‌های کمک تنفسی را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا هلال احمر تحویل دهند، اظهار داشت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بدلیل شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا همچنان نیاز مبرمی به اقلام محافظتی یک بار مصرف مانند انواع ماسک پزشکی، لباس گان و مواد ضد عفونی کننده و همچنین تخت بستری و آی سی یو و تشک مواج نیز دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحد تولیدی بخشی از تولید خود را در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخصیص دهد یا کمک مالی به حساب هدایای مردمی این دانشگاه واریز کنند از مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهد شد.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی، هزینه تامین و خرید اقلام محافظتی و یک بار مصرف در بیمارستان‌های استان در هر هفته را دستکم پنج میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: امروز با توجه به حاد شدن شرایط همه‌گیری بیماری کرونا هر فردی که توانایی مالی داشته باشد و بتواند در این زمینه کمک کند، امنیت سلامت خود و خانواده‌اش را نیز تامین خواهد کرد.

صافی دستجردی با بیان اینکه مردم نیکوکار و خیران استان اصفهان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۶۳ میلیارد تومان کمک نقدی و تجهیزاتی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با بیماری کرونا کمک کردند، گفت: این کمک‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و همچنین حمایت از افراد نیازمند و خانواده بیماران هزینه شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند نذور ماه‌های محرم و صفر و اربعین خود را نیز برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی جهت خدمت‌رسانی بیشتر به بیماران مبتلا به کرونا تخصیص دهند، خاطرنشان کرد: خانواده برخی از بیماران نیازمند حمایت‌های مختلف مانند تامین اقلام محافظتی و مواد غذایی هستند که خیران در این بخش می‌توانند یاریگر آنها باشند.

به گفته وی اگر از خانواده بیماران مبتلا به کرونا برای تامین هزینه معیشت آنها حمایت شود دیگر اعضای آن خانواده تا زمانی بهبودی کامل، ناچار به رفتن به سر کار برای تامین هزینه‌های زندگی خود نیستند و همین امر کمک بسیاری به جلوگیری از انتقال ویروس کرونا می‌کند.

صافی دستجردی با اشاره به اینکه در ایام محرم عده قلیلی در برخی شهرستان‌ها به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌توجهی کردند، افزود: از طرفی بسیاری از مردم خیر در مناطقی مانند خمینی‌شهر نذور خود را برای مراکز درمانی بویژه تکمیل بیمارستان ساعی هزینه کردند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی، بیشترین مشارکت و کمکی که مردم در زمان حاضر می‌توانند داشته باشند را رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواند و گفت: ماندن در خانه، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیشترین کمک را به کادر درمان و جامعه می‌کند.

وی اضافه کرد: آیندگان و نسل‌های بعدی درباره رفتار ما در قبال شیوع بیماری کرونا و اینکه چقدر از آن پیشگیری کردیم، قضاوت خواهند کرد.

صافی دستجردی با اشاره به اینکه مسوولیت نظارت بر همه خیریه‌های سلامت استان و هدایت کمک‌های آنها با دفتر مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، خاطرنشان کرد: شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۹۸۱۰ نزد بانک رفاه کارگران شعبه دانشگاه علوم پزشکی حساب هدایای خیران و مشارکت اجتماعی یا شماره حساب ۳۴۹۸۱۳۶۶ با شناسه واریز ۲۲۲۷۱۳۳۴۹۸۱۳۶۶۰۸۸ به نام هدایای مردمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردم فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار