نگرانی از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا به ویژه در بین اقشار جوان و میان سال در استان فارس رو به افزایش گذاشته است ، این نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که برخی از این مبتلایان بدون هیچ بیماری زمینه ای جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 05 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هم اکنون ۸ شهر استان فارس در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارد و مابقی شهرستان های فارس از ۳۶ شهرستان این استان وضعیتی زرد در ابتلا به کرونا دارد ، برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت تخت های بیمارستانی استان با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در فارس در دستور کار مسوولان این استان قرار گرفته است.

پیشتر این باور که مرگ و میر در افراد سالم بدون بیماری پیش زمینه ای، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، کمتر است موجب می شد تا احتمال مرگ و میر افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای را کمتر بدانند اما اینک افرادی در بیمارستان های استان فارس جان خود را از کرونا از دست دادند که هیچ بیماری زمینه ای نداشته اند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیشتر اعلام کرده بود : ۸۲ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای یک تا چهار بیمار زمینه‌ای هستند.دکتر علیرضا رئیسی ، مرحله سوم غربالگری با هدف شناسایی و رسیدگی به بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای را بر همین اساس در اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانسته بود.

اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در استان فارس روز دوشنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست این ستاد، پیرامون توسعه ظرفیت های تخت های بیمارستانی برای پذیرش بیماران نیازمند بستری و چرایی مرگ افراد بدون بیماری زمینه ای بررسی هایی انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این این نشست ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان، کاهش توجه عمومی نسبت به بیماری کووید ۱۹ را علت مهم سیر صعودی ابتلا در روزهای اخیر دانست و بر اهمیت جدی گرفتن توصیه های بهداشتی تاکید کرد.

مهرزاد لطفی افزایش بسترهای اطلاع رسانی عمومی در این زمینه با بهره مندی از تمامی ظرفیت رسانه ای در استان را در دستور کار قرار داده و جلب مشارکت عمومی در این زمینه را یک ضرورت خواند.

وی با بررسی موارد مرگ و میر مبتلایان طی روزهای اخیر، با بیان اینکه برخی قربانیان بدون وجود بیماری زمینه ای جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند، این را یک هشدار دانست که اهمیت توجه به راهکارهای بهداشتی و پیشگیرانه را ضروری می سازد.

رئیس دانشگاه در ادامه نشست امروز خود به بررسی آمار ابتلا در سراسر استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران کروناویروس در بیمارستان ها و نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان پرداخت.

دکتر لطفی با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مشکوک و مثبت کروناویروس در بیمارستان های استان، ضمن ارزیابی ظرفیت بیمارستان های استان، برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان را در دستور کار اعضای ستاد قرار داد.

بررسی دلایل افزایش آمار ابتلا در برخی شهرستان های استان از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که پیرامون راهکارهای مدیریت فعالیت های پیشگیرانه تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

محسن مقدمی رئیس کارگروه علمی ستاد دانشگاه مدیریت کروناویروس نیز با اشاره به اهمیت توجه عمومی در شرایط کنونی، الزام استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل را مهم ترین راهکار کنونی برای پیشگیری از ابتلا عنوان کرد.

از دیروز تا امروز ۱۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار