مرتضی جعفری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارت از دهم مهرماه در اختیار سالمندان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: جامعه هدف برخورداری از این امکانات در حال حاضر ١٨٣ هزار سالمند در کلان‌شهر شیراز است و ملاک سالمند بودن داشتن سن ٦٠ سال به بالاست.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 22 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرتضی جعفری، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارت از دهم مهرماه در اختیار سالمندان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: جامعه هدف برخورداری از این امکانات در حال حاضر ١٨٣ هزار سالمند در کلان‌شهر شیراز است و ملاک سالمند بودن داشتن سن ٦٠ سال به بالاست.

معاون شهردار شیراز، خدمات این کارت را مشمول استفاده از اماکن تاریخی و گردشگری، مشاوره رایگان بهداشت و روان، بهره‌مندی از خدمات تفریحی مانند استفاده از باغ‌های شهرداری، خدمات رایگان حمل و نقل ریلی، خدمات رایگان ورزشی شهرداری شیراز، استفاده رایگان از فرهنگسراها و اماکن فرهنگی شهرداری شیراز، ارائه خدمات رایگان و نیم بهای فرهنگی هنری برشمرد.

جعفری، همچنین از در اختیار نهادن دفترچه راهنمایی برای استفاده از این کارت سخن گفت و افزود: در گام نخست خدمات رسانی به سالمندان هستیم و خدمات مورد نظر به موارد یادشده محدود نخواهد شد بلکه در ادامه راه نیز دیگر سازمان‌های حمایتی در این حوزه فعال می‌شوند.

وی، با بیان اینکه چگونگی جمع‌آوری داده‌های مربوط به سالمندان از مشکلات اجرایی کردن این طرح بوده است، گفت: این طرح در شهرداری شیراز با همدلی و هم‌افزایی بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان‌های بین بخشی به نتیجه رسیده است.

جعفری ادامه داد: برای تحقق اهداف طرح با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، از جمله در دسترس نبودن اطلاعات جامع و کامل از سالمندان شهر شیراز و برای حل این مشکل، سایتی متصل به سازمان ثبت احوال کشور طراحی شده است و براساس داده‌های موجود، این کارت به‌ صورت رایگان خدماتی در اختیار همه سالمندان قرار می‌دهد.

وی، تحقق این مهم را خدمتی به جامعه سالمندان دانست و بیان داشت: داده‌های این بانک اطلاعاتی به‌صورت مداوم به روز خواهد شد و در نهایت در تحلیل‌های آماری از آن بهره خواهیم گرفت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار