مدیرکل ثبت احوال استان البرز با بیان اینکه برخی بیش از یک سال است که برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست کرده‌اند، ادامه داد: اگر رسید دریافتی خود را گم کرده‌اند و یا به هردلیلی قابل استفاده نیست می‌توانند دوباره به دفتر پیشخوان مربوطه مراجعه کنند و رسید جدید تحویل بگیرند.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 22 September 2020

۱۳.۵ سال طول می‌کشد تا کارت هوشمند ملی صادر شود

به گزارش «تابناک البرز» محمد علی رفیع پور در جمع خبرنگاران گفت: اگر شهروندی کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار دارد موظف است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست کارت ملی هوشمند کند.

وی ادامه داد: در این راستا پس از انجام مراحل مربوطه تا زمان صدور کارت ملی جدید از رسید دریافتی پیشخوان دولت استفاده خواهد کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان البرز بیان کرد: گروهی هستند که کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند و اعتبار این کارت ملی به اتمام رسیده است، این افراد نیاز نیست اقدامی داشته باشند و با در دست داشتن همین کارت ملی می‌توانند به فعالیت‌های اداری خود بپردازند.

این مسئول با اشاره به کند شدن صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: مدتی بود که به دلیل مشکلات فعلی کشور این روند با مشکل مواجه شده بود اما طی هفته گذشته روند تندتری را در پیش گرفته‌ایم و با ادامه همین مسیر صرف زمان این فرآیند کمتر خواهد شد.

رفیعی پور  ادامه داد: حدود دو درصد از مردم استان البرز هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند که حدود ۲۰   هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از تعهدات سال ۹۹ به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: تاکنون حدود دو میلیون کارت ملی برای شهروندان البرزی صادر شده و از این تعداد حدود ۲۵ هزار و ۸۵۰ مورد تحویل شده است.

این مسئول با اشاره به تعداد افرادی که در استان در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند افزود: در حال حاضر ۹۰ هزار البرزی در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

 به گفته مدیر کل ثبت احوال البرز  نمی‌توان زمان مشخصی برای موعد تحویل کارت‌ها اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال البرز در پاسخ به اینکه  آیا امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه افراد  مطلقه وجود دارد گفت: اگر ازدواج دوم صورت بگیرد پس از گذراندن پروسه اداری در سازمان ثبت احوال، نام اول حذف و نام دوم جایگزین می‌شود در غیر این صورت امکان حذف نام همسر سابق نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار