در ستاد کرونا استان صورت گرفت ؛
عصر امرور در جلسه ستاد کرونای استان ایلام پس از بحث وبررسی در خصوص نحوه فعالیت مدارس در وضعیت های گوناگون تصمیم نهایی اتخاذ شد .
کد خبر: ۹۰۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 19 September 2020

عصر امرور در جلسه ستاد کرونای استان ایلام پس از بحث وبررسی در خصوص نحوه فعالیت مدارس در وضعیت های گوناگون تصمیم نهایی اتخاذ شد .

به گزارش تابناک ایلام ،در این جلسه ،پس از گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی ،مصوب شد در مناطقی که از حیث شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند ،به جز دانش آموزان پایه اول دبستان ،فعالیت آموزشی مدارس شهرها  بصورت غیر حضوری وبر بستر فضای مجازی دنبال شود .

همچنین مقرر شد با اشاره به تراکم پایین مدارس روستایی وعشایری شهرستان های با وضعیت قرمز و عدم بهره مندی دانش آموزان این مناطق از اینترنت و محرومیت آنان از امکانات دسترسی به کلاس های مجازی ،فعالیت مدارس روستایی وعشایری این مناطق بر اساس برنامه ریزی مدارس به صورت حضوری دنبال شود .

در پایان این نشست رییس ستاد کرونا استان ایلام با تاکید بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس گفت :با توجه با تاکید ستادملی مقابله با کرونا، هیچکدام از مدیران مدارس حق ندارند دانش آموزان را برای حضور در کلاس ها ملزم نمایند چرا که  اختیار وتشخیص حضور یا عدم حضور دانش آموزان با اولیاء آنان  است .

استاندار ایلام با اشاره به گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص عدم رعایت بهداشت محیط و  پروتکل ها در بیش از 210 مدرسه سطح استان اظهار داشت : این مدارس تا زمان دریافت تاییدیه بهداشتی و صدور مجوز ار سوی دانشگاه علوم پزشکی ،مبنی بر بهبود وضعیت آنان براساس شاخص های تعیین شده ،نباید فعالیت آموزشی خود را از سر بگیرند.

شایان ذکر است بر اساس گزارش کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام وبراساس شاخص های هفت گانه  ،تعداد 210 واحد آموزشی از حیث وضعیت بهداشت محیط و پروتکل های بهداشتی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار