معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کاهشی بودن فاصله نرخ باسوادی بین مردان و زنان استان، گفت: تا سال ۱۴۰۰ فاصله باسوادی بین مردان و زنان ۱۰ تا ۴۹ ساله در کرمانشاه به صفر می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 19 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هرمز نوروزی‌فرد ، با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ اختلاف سطح باسوادی بین مردان و زنان رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کرمانشاه ۴.۴ درصد است، گفت: بر اساس این آمار مردان ۱۰ تا ۴۹ ساله کرمانشاهی ۴.۴ درصد از زنان این استان باسوادتر بوده‌اند.


نوروزی‌فرد با اشاره به هدف گذاری برای کاهش اختلاف سطح باسوادی بین زنان و مردان استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، گفت: در صورت انسداد مبادی بی سوادی، انتظار داریم تا سال ۱۴۰۰ که سرشماری بعدی است، این فاصله به صفر برسد و حتی ممکن است نرخ باسوادی بین زنان بیشتر از مردان هم بشود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به اجرای طرح ارتقای سطح سواد زنان در استان در طول سال‌های اخیر با هدف کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان ۱۰ تا ۴۹ ساله استان، گفت: سال ۱۳۹۷ این طرح را در نواحی سه گانه شهر کرمانشاه، ماهیدشت و بیستون برای ۷۰۰ نفر از زنان اجرایی کردیم.

نوروزی فرد با بیان اینکه طرح ارتقای سطح سواد زنان سال گذشته در شهر‌های شرقی استان شامل شهر‌های بیستون، صحنه، کنگاور و سنقر اجرایی شد که بر اساس آن هزار نفر از زنان این شهر‌ها با سواد شدند، گفت: امسال این طرح را در مناطق مرزی استان و برای ۵۰۰ نفر از زنان بی سواد شهرستان‌های جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپلذهاب اجرایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها در سه سال سال گذشته میانگین باسواد کردن زنان در مجموع طرح‌های سوادآموزی استان بیش از ۸۸ درصد بوده، در حالی که میانگین باسواد کردن مردان کمتر از ۱۲ درصد بوده که امیدواریم نتیجه این تلاش‌ها به باسوادتر شدن زنان منجر شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار