رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه دویچه ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 19 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمود حشمتی ، اظهار کرد: دولت ترکیه اخیرا برنامه ای ملی تحت عنوان "برنامه تبادل مولانا" را در دستور کار قرار داده که طی آن از ارتباطات بین المللی دانشگاه های این کشور حمایت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در راستای همین برنامه در روزهای گذشته با یکی از دانشگاه‌های این کشور به نام دویچه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه که تا سال 2025 طول خواهد کشید، دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه دویچه ترکیه در زمینه تبادل دانشجو و استاد همکاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام حمایت های مالی اجرای این برنامه حتی برای اعزام دانشجو و استاد از ایران توسط دولت ترکیه انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در این برنامه هر دانشجو(از دو دانشگاه) در حد یک تا دو ترم و هر استاد هم به مدت دو هفته تا سه ماه دوره‌های آموزشی را در دانشگاه مقابل می‌گذراند.

حشمتی اعلام کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده تبادل استاد و دانشجو بین این دو دانشگاه در پنج رشته مهندسی برق، مکانیک، صنایع، کامپیوتر و عمران انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مقرر شده در هر کدام از این رشته ها تبادل دو دانشجو و دو استاد برای هر یک از دانشگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی در پاسخ به سوال که چه دانشجویان و اساتیدی از این دانشگاه برای اعزام انتخاب خواهند شد، گفت: با توجه به اینکه هزینه های اعزام را دولت ترکیه پرداخت می‌کند، برای همین در تلاشیم تا به منظور ایجاد انگیزه بین دانشجویانمان، افرادی را از طریق فراخوان انتخاب کنیم که دارای معدل بالا هستند و جزو دانشجویان برتر دانشگاه محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار