۲ هزار بسته لوازم التحریر به همکاری آموزش و پرورش ناحیه۳، خیریه دانش‌آموزی حضرت سید الشهدا (ع) و نواحی مقاومت بسیج امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام حسین‌(ع) در بین دانش آموزان آموزان اصفهان توزیع شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 17 September 2020

مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش اصفهان روز پنجشنبه در مراسم توزیع این اقلام افزود: عدالت و مساوات یکی از دستورات اسلامی و از آموزه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی است که رزمایش مومنانه یکی از جلوه‌های همدلی و عاطفه مردم ایران زمین و فرهنگ ایرانی اسلامی است‌.
محمدرضا نظریان افزود: در بخشی از این رزمایش مومنانه خیرین تلاش کردند با تهیه لوازم تحصیل فرصت آموزش را برای همنوعان خود فراهم کنند و حضور و همراهی خود را در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه این رزمایش سومین بخش از رزمایش مومنانه است، ادامه داد:  در مرحله اول از ابتدای اسفند یک هزار قطعه بن به ارزش هر بن یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تقدیم خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمند شهر اصفهان شد.
نظریان افزود: در مرحله دوم ۶۰۰ بسته معیشتی تقدیم دانش آموزان نیازمند شد و در این مرحله بیش از ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر با کمک خیرین تهیه و تقدیم دانش آموزان نیازمند شد و تا هفته آینده این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ بسته افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اختیار والدین برای حضور دانش آموزان به ندارس، اضافه کرد: برنامه ریزی برای آموزش حضوری و غیر حضوری صورت گرفته است و درهای مدارس به روی همه دانش آموزان با اولویت سلامت دانش آموزان و معلمان باز است و متناسب با ظرفیت موجود آموزش به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: باور عمیق مردم ایران اسلامی است که اگر اتفاقی در هر نقطه جهان بیافتد با همدلی و همراهی از سفره ضعیف خود بکاهند و در کنار هم به بازی یکدیگر بشتابند.
سرهنگ پاسدار سید احمد قریشی اظهار کرد: برغم سرقت لوازم بهداشتی و غارت فروشگاه‌ها در کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر و توسعه یافتگی، در ایران اسلامی کرونا موجب همدلی و همزبانی مردم و خلق حماسه‌ای ماندگار در کشور شد.
سرهنگ پاسدار قریشی اظهار کرد: گندزدایی، تولید اقلام بهداشتی، توزیع اقلام فرهنگی و اطلاع رسانی، توزیع اقلام معیشتی توزیع لوازم التحریر از مهمترین برنامه های بسیج در دوره مواجه شدن کشور با ویروس کرونا بود.
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز در این نشست گفت: با آغاز شیوع پیدایش کرونا، کادر درمان و بهداشت در خط مقدم قرار داشتند و با جانفشانی حتی شهدایی تقدیم کردند.
سرهنگ پاسدار علی پیمان صفت افزود: فرهنگیان نیز در این بحران زحمات بسیاری کشیدند و با حرکت جهادی، روحیه انقلابی و به هزینه شخصی منازل خود را تبدیل به استدیوی تولید و پخش فیلم‌های آموزشی کردند و اجازه ندادند لحظه‌ای امر آموزش مغفول بماند.
وی با اشاره به رزمایش مومنانه در سطح آموزش و پرورش، این رزمایش در دو مرحله با همکاری بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان بر گزار شد که در بخش اول با محوریت بسیج دانش آموزی مبلغ  ۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری و در بین دانش آموزان توزیع شد در حالی‌که پیش بینی استان ۱۰ میلیارد ریال بود.
پیمان صفت افزود: افزون بر این در بخش دوم رزمایش بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط بسیج فرهنگیان استان جمع‌آوری و در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار