این روزها که نمایندگان ما خیلی زودتر از موعد مورد انتظار به این حقیقت دست یافتند که نمایندگی در عمل چیزی غیر از شعار دادن است و در عمل توان عملیاتی کردن وعده های خود را دارا نمی باشند به همان سبک وسیاقی رجوع کردند که اتفاقا آنان در روزگار تبلیغات انتخابات از آن به عنوان آسیب وپاشنه آشیل توسعه کشور یاد می کردند .
کد خبر: ۹۰۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 16 September 2020

تابناک ایلام::در سریال طنز پایتخت که نوروز امسال از تلویزیون پخش شد «نقی معمولی» در ادامه ماجراهایی که برای خود و خانوده‌اش رقم می‌زند، این بار راننده شخصی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی شده بود؛ نماینده‌ای به نام «مالکی» که سید امیر سیدزاده ایفاگر نقش آن بود.

اگرچه در نگاه اول آن تحت عنوان سریالی طنز برای ایجاد حس شاد وخنداندن بیننده برداشت می شود ،اما از بررسی عمیق دیالوگ های این سریال  می توان از آن تحت عنوان یک درام اجتماعی سیاسی هم یاد کرد ،چرا که اتفاقاتی که در این سریال در قالب طنز نمایش داده شد ،بیانگر اتفاقاتی است که در حال حاضر بخش های متعددی از جامعه ما بدان مبتلاست .

جایی که " نقی معمولی " صرفا راننده نماینده ساری بود وغیر از این هم وظیفه دیگری برعهده  نداشت ،اما در برخوردهای اجتماعی شاهد استفاده زیرکانه" نقی " از منسب رانندگی برای پیشبرد اهداف شخصی خود بودیم ، ولو اینکه این بهره برداری عبور از صف پمپ بنزین یا عوارضی آزاد راه یا وادا داشتن مدیران ادارات به تمکین واحترام برای انجام امور اداری معمولی باشد .

اگر چه این دیالوگ های معنا دار سریال پایتخت برداشتی واقعی از اتفاقات جامعه قلمداد می شود اما کمتر بیینده ای ممکن است از زاویه طنز به این مقوله بنگرد ،اما حقیقت این است ؛آنچه را که  امروز در زیر پوست شهر می گذرد ،دیالوگی واقعی از سریال پایتخت است که از سوی نقی معمولی های واقعی تر در سطح جامعه به نمایش گذاشته می شود.

این روزها که نمایندگان ما خیلی زودتر از موعد مورد انتظار به این حقیقت دست یافتند که نمایندگی چیزی غیر از شعار دادن است و در عمل توان عملیاتی کردن وعده های خود را دارا نمی باشند ،به همان سبک وسیاقی رجوع کردند که اتفاقا آنان در روزگار تبلیغات انتخابات از آن به عنوان آسیب وپاشنه آشیل توسعه کشور یاد می کردند .

به قول یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس یازدهم که در نطق میان دستور به همکاران خود گفت : صد روز از کارکرد  مجلس انقلابی گذشت ،آیا مجلس در راس امور بود ،در ته امور بود ،در جریان امور بود ؟! برادران بزرگوار !وقتی که اکثریت شما در مجلس نبودید ،خیال می کردید که مشکل کشور اصلاح طلبانند،اما امروز به عینه می بینید که مشکل کشور نه اصلاح طلبان ونه اصولگرایان ،بلکه فرصت طلبانند!

آنچه را که امروز در استان ایلام شاهدیم حضور طلب کارانه وفرصت طلبانه نمایندگان در سایه ایست که تبلور "نقی معمولی "های سریال پایتخت در عرصه واقعی سیاسی واجتماعی استان شده اند ،کسانی که در گعده های پنهان وآشکار پررنگ تر از نمایندگان مشغول نقش بازی در عرصه سیاسی ومدیریتی استان شده اند .

آنجه را که ما از نمایندگان استان در مجلس یازدهم انتظار داریم ؛پرداختن بی کم وکاست به وظابف نمایندگی است ،چرا که شعار آنان در تبلیغات عدم عدول از وظایف نمایندگی وپرهیز از مداخله در اموری است که ذاتا در حیطه وظایف آنان نیست ،آنان وعده داده اند که از طریق عدم دخالت در اموری که در حوزه وظایف آنان نیست ،مجلس را بر روی ریل واقعی خود بازگردانند !

ما نمی توانیم بپذیربم در حالی که به زعم نمایندگانمان در مجلس انقلابی ، لابی گری برای واگذاری پست های مدیریتی به دوستان ونزدیکان و دخالت در وظایف قوه مجریه رها نمودن امور اصلی مرتبط با معیشت مردم تعبیر وتفسیر شود ،اما خود ونزدیکانشان درست در همان مسیری گام نهند که روزگاری از دید آنان مذموم و عامل مشکلات فعلی استان و کشور قلمداد می شد!

متاسفانه در حالیکه هنوز عمر مجلس انقلابی از شش ماه عبور نکرده است ،نه تنها این مجلس بر روی ریل واقعی قرار نگرفت ،بلکه مسیری راکه  برخی نمایندگان ونزدیکانشان پیش روی قوه تقنینی ترسیم کرده اند هیچ شباهتی به ریل نداشته و اتفاقا به دست خود وبرخی نزدیکانشان ،باز شدن پیچ ومهره های ریل های قدیمی را هم شاهد هستیم .

نمایندگان عزیز ما باید بدانند که مردم بینوا برای رفع تنگناهای معیشتی اشان امید زیادی به آنان بسته اند ،به طور قطع شعار دادن و پرخاش بر علیه این وآن و چنگ اندازی بر صورت این وزیر وآن معاون وزیر شکم گرسنه فرزندان آنان را سیر نمی کند واز سویی نمی تواند در آینده معیاری برای ارزیابی عملکرد آنان در مجلس یازدهم قلمداد شود .

اگر به زعم آنان لابی گری ،راه انداختن گعده ها وشب نشینی ها برای تقسیم غنائم قدرت وبازجویی مدیران کل محافظه کار وباج خواهی از مدیران !از سوی نزدیکان و فعالین ستادهای انتخاباتی نماینده آفت توسعه استان تعبیر وتفسیر می شد ،پس دنبال نمودن این مشی از سوی نزدیکانشان چه معنا ومفهومی می تواند داشته باشد ؟!

این چه بساطی است که از سوی نزدیکان نمایندگان در ادارات کل استان وشهرستان ها راه انداخته شده است ؟!اگر نمایندگان محترم ما خبر ندارند، واویلا ! واگر هم خبر دارند و دست نزدیکانشان را برای فشار بر مدیران برای منفعت طلبی وجمع آوری غنائم باز گذاشته اند که وای بر مردم استان !

اصلا نمی دانم مدیران کل چرا باید در یکسال باقی مانده به عمر دولت تدبیر وامید در حالیکه می دانند هیچ وزیری حاضر به پذیرش ریسک جابجایی مدیرکل در باقی مانده عمر دولت نیست ! از چه چیزی واهمه دارند ؟! چرا انسان باید اینقدر مادی پرست وقدرت طلب باشد که برای چند روزی بقا بر مسند قدرت ،استقلال رای و اختیار وافسار مدیریتی اش را به نقی معمولی ها و ...واگذار نماید ؟!

چرا استاندار ایلام که در دوره گذشته گارد خود را محکم بسته بود و هر گونه دخالتی را از سوی نمایندگان در امور جاری مدیریتی برنمی تابید ،در مقابل جولان نقی معمولی ها در ادارات استان وشهرستان ها طرحی نمی ریزند !؟تازه اینکه از سوی رسانه ها ونخبگان اینگونه برداشت می شود که بر اعمال نفوذ ها از سوی یکی از نمایندگان چشم بسته وگاها نیز چشم بستن ها و برخی تصمیمات در راستای جلب رضایت این نماینده تعبیر می شود !؟

مخلص کلام اینکه ،افکار عمومی به مدد نمایندگان خود اجازه نخواهد داد که در وانفسای مشکلات بی شمار مردم که سوء مدیریت ها که کمر مردم را خم کرده کرده است !عده ای فضا را برای سوء استفاده از شرایط مهیا دانسته و از این نمد برای خود کلاه ببافند ! ما قول می دهیم مادام که نمایندگان در مسیر خدمت به مردم گام برداشته در کنار آنان باشیم ،اما بدون شک هر حرکت برخلاف منافع این مردم زجر کشیده را برنتابیده وبا قدرت در مقابل آن خواهیم ایستاد !بزودی ودر مطالب بعدی مصادیق بارز حضور نقی معمولی ها در ادارات را بررسی وبا جزییات به مخاطبین معرفی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار