علی اکبر صالحی عنوان کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان یون درمانی در غرب آسیا هستیم.
کد خبر: ۸۹۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 09 September 2020

بزرگترین بیمارستان «یون درمانی»  غرب آسیا در استان البرز در حال ساخت است

به گزارش «تابناک البرز» علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد اقدامات سازمان متبوع خود در حوزه سلامت عمومی مردم، اظهار داشت: در حال حاضر ما مشغول ساخت یک بیمارستان بزرگ هستیم که ششمین بیمارستان از نوع خود درجهان اسا. این بیمارستان به نام مرکز ملی یون درمانی در استان البرز در حال ساخته شدن است.

وی ادامه داد: این مرکز در غرب آسیا بی‌نظیر است و تقریباً مراحل آخر خود را طی می‌کند و امیدواریم ان‌شالله در اواسط سال ۱۴۰۰ بتوانیم تست‌های اولیه را در این بیمارستان شروع کنیم. این بیمارستان برای درمان و نه معالجه بیماری‌های صعب العلاج به خصوص سرطان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تاکنون هزینه‌ای که برای تجهیزات این بیمارستان شده، چیزی حدود ۲۰۰ میلیون یورو است و فکر می‌کنم اگر تجهیزات بیمارستان‌های کل کشور را جمع کنید، به این عدد نرسیم.

صالحی افزود: سازمان انرژی اتمی وظیفه خود دید که با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری‌های این‌چنینی داشته باشد تا نیاز مردم عزیز ما به این بخش که یون درمانی بوده و مرتبط با فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی است را تأمین کند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری عظیم دیگری که انجام داده‌ایم که ۶۰ میلیون یورو ارزش آن است، توسعه بخش تولید رادیو داروها به صورت استاندارد است که تا اوایل سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد. ساختمان آن چیزی حدود ۳۷ هزار متر بوده و تجهیزات آن ۶۰ میلیون یورو ارزش دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: باید بگویم که تجهیزات مربوط به این مرکز خریداری شده و ان‌شالله به زودی نصب خواهد شد. ما امیدواریم شاهد تولید رادیو داروها در حد وسیع، با بهترین استاندارها و با روش‌های استاندار بین‌المللی باشیم.

صالحی تصریح کرد: ضمن آنکه با افتتاح این مرکز نیازهای داخلی برطرف می‌شود به توسعه صادرات نیز کمک خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار