به بهانه بازگشایی مدارس؛
اینجاست که میتوان با صراحت و عریان رد دستگاههای سیاسی ،مذهبی ،مافیای مدارس اغیر انتفاعی ومدیران غیرمسئول اما منفعیت طلب را در اتخاذ چنینی تصمیم مرگباری برای جامعه مشاهده کرد ،نقش آفرینی های غیر مسئولانه ای که تاکنون در حوزه های مختلف خسران های بیشماری را متوجه منافع ملی کشور کرده است .
کد خبر: ۸۹۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 06 September 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::این روزها که کرونا تمامی ساحت های جامعه را در نوردیده و تغییرات جدی در مناسک ،زیست بوم و فرهنگ  مردم ایجاد نموده و از سویی بخش های مختلف اقتصادی ،مذهبی و آموزشی را تحت تاثیر خود قرار داده است ،دستگاههای مسئول بایستی تمامی تلاش خود را برای خروج از بحران وتامین سلامت مردم معطوف نمایند ،این وظیفه ایست که قانون بر عهده آنها گذاشته است.

از اولین هفته های شیوع ویروس کرونا ،  تااینجای کار خروجی مطالعات و تحقیقات بخش های بهداشتی وتحقیقاتی تمامی جهان "ایجاد مانع در پیشگیری وکاهش سرعت ابتلا " از طریق رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

در کشور ماهم براساس این نظریه ،بخش بهداشت ودرمان در کنار اختصاص تخت هایی برای درمان بیماران کرونایی ،تمامی انرژی خود را صرف پیشگیری و قطع زنجیره ابتلای به کرونا نموده است . اما متاسفانه برخلاف تمامیکشورها ونظامات سیاسی جهان در کشور ما برای موضوع تخصصی پیشگیری و درمان این سیاسیون ومذهبیون هستند که تعیین کننده اند.

برای همین است که از ابتدای راه برنامه ریزی به صورتی است که تصممیات جدید ،برنامه های قبلی را نقض می کنند . در حالی شعار " در خانه بمانیم " در فضای مجازی ترند ودر فضای واقعی بعنوان یک راهکار جا می افتد ،دولت در تصمیمی عجیب ،دهها میلیون دانش آموز و اولیاء آنان را از خانه خارج وبه مناطق متراکمی به نام مدرسه های غیر اصولی و غیر استاندارد سوق می دهد .

در حالیکه تاکنون وزارت بهداشت تعیین کننده اصلی خط مشی های مقابله با کرونا وبازگشایی صنوف متعدد و همچنین مراکز دینی ومذهبی قلمداد شده است ،تا دیروز تصمیم نهایی برای بازگشایی فروشگاهها ،بازار ،حسینیه ها و امام زاده ها وزارت بهداشت بود ،اما امروز در حساس ترین امور یعنی بازگشایی مدارس این وزیر است که تصمیم می گیرد و حتی وضعیت تعیین می کند !

اینجاست که میتوان با صراحت و عریان رد دستگاههای سیاسی ،مذهبی ،مافیای مدارس اغیر انتفاعی ومدیران غیرمسئول اما منفعت طلب را در اتخاذ چنین تصمیم مرگباری برای جامعه مشاهده کرد ،نقش آفرینی های غیر مسئولانه ای که تاکنون در حوزه های مختلف خسران های بیشماری را متوجه منافع ملی کشور کرده است .

بی شک تا زمانی که دستگاههای مسئول در حوزه های مختلف سیاسی ،اقتصادی ،فرهنگی،آموزشی ،درمانی  و ...نتوانند سهم خود از مدیریت کشوررا بصورت مستقل وبدون مداخله دیگر ارکان قدرت دریافت نکرده وبدون دخالت دیگران در این حوزه های تخصصی تصمیمات معقول اتخاذ ننمایند ،نمی توان به آینده کشور خوش بین بود وباید حالا حالاها قربانی شدن منافع مردم  را نظاره کرد و فقط از درد وغصه لب گزید !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
تا زمانی توی این کشور پول دار های منفعت طلبها و مسئولین مافیایی مسلک وجود دارند ما بسوی بهبود و خوبی نمی رویم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار