همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس صبح امروز (۱۵ شهریور) در دبیرستان شهیده سهام خیام شهر بیرجند نواخته شد.  
کد خبر: ۸۹۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 05 September 2020

همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس صبح امروز (۱۵ شهریور) در دبیرستان شهیده سهام خیام شهر بیرجند نواخته شد.  

«محمدعلی واقعی» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای سلامت، اظهار کرد: هم اکنون در سطح استان بیش از 2 هزار و 434 آموزشگاه به شبکه ارتباطات متصل هستند.  

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تلاش معلمان برای تداوم آموزش به دانش آموزان، افزود: در سال تحصیلی جدید 165 هزار دانش آموز در 2 هزار 732 واحد آموزشی تحصیل می کنند. 

واقعی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش حفظ سلامت و آموزش دغدغه و اولویت اصلی است، ادامه داد: امیدواریم همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا بتوانیم از بحران کرونا به سلامتی عبور کنیم. 

مدیرکل آموزش و و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این ویروس طی دو مرحله یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بین مدارس خراسان‌ جنوبی جهت خرید لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده توزیع شده است، عنوان کرد: این هفته نیز اعتباری برای تهیه ضدعفونی و اقلام بهداشتی مدارس اختصاص می یابد. 

طرح کنترل چاقی دانش آموزان در خراسان جنوبی اجرا می شود

وی از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 22 درصد دانش آموزان استان خراسان جنوبی قبل از شیوع کرونا مبتلا به چاقی بودند که با خانه نشینی در دوران کرونا افزایش یافته است لذا در سال تحصیلی جدید این طرح اجرا می شود. 

واقعی تصریح کرد: پس از شناسایی دانش‌آموزان دارای اضافه وزن، آنها ضمن امضای میثاق‌نامه اجرای طرح آموزش‌ها تمرینات ورزشی و کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی و ورزش در منزل با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت را فرا می‌گیرند. 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص زنگ نماز و نحوه اقامه نماز جماعت در مدارس استان،بیان کرد: امسال به محض شنیدن بانگ اذان، نماز جماعت در کلیه مدارس و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه خواهد شد.

 

منبع/شبستان

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار