معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: حدود ۵۰ عنوان کتاب از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه در چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی نشر یافته است.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 01 September 2020

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: حدود ۵۰ عنوان کتاب از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه در چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی نشر یافته است.

محمود رمضانی در این گفت‌وگو اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۵۳ چاپخانه فعال داریم که آثار بسیار با کیفت و مطلوبی را وارد بازار نشر کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تبیین یکی از گلایه‌های چاپخانه‌داران استان مبنی بر اینکه متأسفانه چاپ و نشر بسیاری از آثار داخل استان به چاپخانه‌های خارج از خراسان‌جنوبی سپرده می‌شود، بیان‌کرد: این گلایه چاپخانه‌داران خراسان‌جنوبی به حق است.

رمضانی افزود: خراسان‌جنوبی در عرصه صنعت چاپ در شرق کشور بی رقیب است و چاپخانه‌داران استان سفارش‌هایی از استان‌هایی چون کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد داشته‌اند که نشان از کیفیت کار آنان است.

وی گفت: با این وجود بر اساس عدم خودباوری هنوز صاحبان بسیاری از آثار و کارهای چاپی سفارشات خود را به سایر استان‌ها برای چاپ ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشتر درآمد چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی از سفارش‌های خارج از استان است، اظهار کرد: باید ظرفیت‌های داخل استان را باور کرده و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رمضانی با اشاره به موضوع کاغذ مورد نیاز چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدابیری را برای در اختیار گذاشتن کاغذ مورد نیاز چاپخانه‌ها برای چاپ کتاب و روزنامه با ارز دولتی اندیشید که این روند ادامه دارد.

وی بیان‌کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۶۰ عنوان کتاب در چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی به چاپ رسیده که تیراژ بسیاری از این عناوین کتاب در حدود هزار جلد بوده است.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه نیز حدود ۵۰ عنوان کتاب در چاپخانه‌های خراسان‌جنوبی نشر یافته است.

رمضانی یادآور شد: البته شیوع کرونا و کاهش سفارشات بر مسائل مالی و اقتصادی چاپخانه‌ها تأثیر منفی گذاشته است که امیدواریم با کاهش روند شیوع کرونا این موضوع و نگرانی نیز مرتفع شود.

 

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار