دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی:
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بعد از چند هفته شرایط عادی، مجدد استان در وضعیت هشدار قرار گرفته و شهرستان های بیرجند، سربیشه و طبس قرمز هستند.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 31 August 2020

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بعد از چند هفته شرایط عادی، مجدد استان در وضعیت هشدار قرار گرفته و شهرستان های بیرجند، سربیشه و طبس قرمز هستند.

غلامرضا شریف زاده در این گفت و گو اظهارکرد: در حال حاضر ۱۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰ بیمار بستری قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریف زاده با بیان اینکه حال چهار بیمار کرونایی مساعد نیست، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته موردی از فوت بیماران کرونایی نداشتیم و شمار قربانیان این ویروس در عدد ۱۳۸ ثابت مانده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: همچنان از شهروندان خواستاریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هنگام حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند.

میزان ورود تجمعی به استان ۳۱۴ در ۱۰۰ هزار نفر رسید.

شریف زاده با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به ۳۱۴ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: اگرچه این شاخص نسبت به متوسط کشوری پایین است اما باز هم نیازمند توجهی ویژه از سوی شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند با شاخص ۳۹۰ در ۱۰۰ هزار نفر بیشترین میزان ورود تجمعی را داشته است، گفت: همچنین سرایان با ۳۶۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه دوم این شاخص را به خود اختصاص داده است.

شریف زاده بیان کرد: شهرستان سربیشه با ۳۵۹ در ۱۰۰ هزار نفر و بشرویه با ۳۴۲ در ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب بیشترین میزان ورود تجمعی را داشته اند.

وی با بیان اینکه میزان ورود تجمعی در سطح کشور ۴۴۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: میزان مرگ و میر در سطح در خراسان جنوبی ۵.۳ درصد است.

شریف زاده درصد شاخص نمونه گیری در هر ۱۰۰ نفر جمعیت را ۱۶.۱ اعلام کرد و گفت: به طور متوسط از ابتدای این اپیدمی تاکنون روزانه ۱۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: همچنین به طور متوسط هر ۳۳ ساعت یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد.

شریف زاده با بیان اینکه شهرستان های زیرکوه و بشرویه در وضعیت زرد قرار دارد، اظهار کرد: شهرستان های بیرجند، سربیشه و طبس در وضعیت قرمز و شهرستان های سرایان، فردوس، قاین، نهبندان و درمیان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: از اواخر هفته گذشته، استان در وضعیت هشدار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها و تحقیقات علمی، با توجه به افزایش سطح تماس ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در ۱۴ روز آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا خواهیم بود. 

 

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار