استاندار اصفهان گفت: مراسم سوگواری امام حسین(ع) در تمامی شهرها و روستاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 25 July 2020

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به برگزاری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهارداشت: اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در همه استان‌ها و از جمله در مرکز شیفته و عاشق سرور و سالار شهیدان اباعبدالله هستند.

رضایی افزود: در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند با اعمال دستورالعمل خاص مراسم سوگواری اجرا می‌شود و در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمان کوتاهتری برای مراسم سوگواری در نظر گرفته شود، ادامه داد: در صورت امکان این مراسم در فضای باز برگزار شود و تا جای ممکن نذورات به صورت خام توزیع شود و اگر محدودیت شرعی دارد و وقفی است که باید پخته شود در قالب بسته بندی صورت گیرد و از خوردن غذا در حسینیه پرهیز شود.

استاندار اصفهان گفت: امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین مساله در ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست از مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از تجمع، ترک جلسات بی جهت و استفاده از ماسک بود.

وی تصریح کرد: از آن جایی که استان اصفهان مدعی پایتخت فرهنگ و تمدن است باید حداقل ۹۰ درصد از مردم از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رضایی با اشاره به برگزاری کنکور خاطرنشان کرد: برگزاری کنکور با تدابیر اندیشیده شده و توجه به سلامت داوطلبان در موعد مقرر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه کنکور به مدت چهار روز و با رعایت فاصله یک و نیم متر و افزایش تعداد مراقبان برگزار خواهد شد.

به گفته رضایی داوطلبانی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند در اتاق‌های مخصوص می‌توانند آزمون خود را بدهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار