مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 27 April 2020

 رضایی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هشدار‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ۳ اسفندماه طی اطلاعیه‌های مختلف در چند مرحله تعطیل شدند.

او با اشاره به این که با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور تا ۱۹ اردیبهشت ماه باز نخواد شد افزود: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

رضایی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنان پیگیر بازگشایی کتابخانه‌ها با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم هستند تا مطابق با مقررات و ضوابط ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌ها خدمات حضوری به مراجعان را از سر بگیرند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان  با بیان این که اداره کل کتابخانه‌ها از روز‌های ابتدایی تعطیلی و با توجه به توصیه‌های بهداشتی، کار در بستر فضای مجازی را آغاز کرده است عنوان کرد: همچنین به منظور تشویق مردم و اعضای کتابخانه‌ها به ماندن در خانه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به نصب بنر در سردرب تمامی کتابخانه‌های استان تحت عنوان در خانه بمانیم وکتاب بخوانیم کرد.

او با اشاره به مسابقه کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر به صورت الکترونیکی ادامه داد: این مسابقه با همکاری ستاد امر به معروف در اسفند ماه برگزار و پایان پذیرفت.

رضایی همچنین بیان کرد: مسابقه استانی یار مهربان در فضای مجازی در فروردین ماه برگزار و نتایج آن نیز همزمان با عید سعید فطر اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار