کد خبر: ۸۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 12 April 2020
هم‌زمان با آغاز شیوع جهانی میهمان ناخوانده‌ای به نام "ویروس کرونا" از سرزمین چین که به‌تبع آن در کشور ما نیز همه‌گیر شد، شاهد این مهم بودیم که تمامی ارکان کشور اسلامی ایران اعم از پزشکان، پرستاران، بهیاران، بهورزان، کادر درمانی، نیرو‌های انتظامی و نظامی شامل ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ارتش و سپاه انقلابی، بسیج مردمی و... به میدان آمده‌اند که این ویروس مشکوک و منحوس را ریشه‌کن کنند تا دگر بار شاهد آرامش در سطح جامعه باشیم.

خوشبختانه به همت همگانی برای همکاری در اجرای پویش قرنطینه خانگی و تلاش زحمت‌کشان عرصه سلامت، روند سریع گسترش این ویروس در کشور، کُند شده است؛ اما در این بین بسیاری از مدیران دولتی در انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در سطح کشور و استان همدان قصور و کوتاهی‌هایی داشته‌اند که موجب به خطر افتادن جان بسیاری از هم‌وطنان بی‌گناه و همچنین افزایش تلاش‌های کادر درمانی، شدند.

شاهد بودیم که یک توئیت هشدارآمیز از سوی وزیر جوان ارتباطات که دلالت بر حضور حدود ۱۰ درصد مسافران نوروزی از سایر استان‌ها در شهر همدان؛ «پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین» بود، موجب ایجاد دغدغه و نگرانی در بین مردم نجیب و شریف همدان و برخی مدیران دلسوز شد و از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد.

درست است انعکاس این توئیت از رادیو و تلویزیون ملی تکدر خاطر برخی از شهروندان ما را به دنبال داشت و متأسفانه منجر به اقدام‌های سر خود نیز شد _که در شأن شهر همدان نبود_، اما باید قبول کنیم از یک فاجعه بزرگ در سطح همدان، جلوگیری کرد. 

البته با ورود قریب به اتفاق مردم فهیم، اهالی فعال رسانه‌ای و فعالان خبری در فضای مجازی، همچنین برخی از مدیران انقلابی شهر همدان، امور غیرقانونی استقرار مسافران در هتل‌ها و مهمانسرا‌ها و همچنین تا حدودی اجاره منازل و سوئیت‌های شخصی و باغ‌های اختصاصی، متوقف شد.

در این بین قاطعیت حسن خانجانی، دادستان انقلابی همدان، جای قدردانی دارد.

شنیدن این جملات که شهروندان همدانی، پویش «در_خانه_می‌مانیم» را رعایت کرده و قول برخورد مجموعه قضایی استان با افرادی که نسبت به اسکان برخی از مسافران نوروزی مبادرت کردند، آرامش روحی و روانی را به شهروندان همدانی بازگرداند. البته لازم می‌دانم از تلاش‌های پلیس راهور، پلیس‌راه و جمعیت هلال‌احمر استان نیز قدردانی ویژه داشته باشم.

حال این سؤال بدون پاسخ ماند؟! مسئولان و مدیران غیربومی که مدعی بودند تمامی امور تحت کنترل است و به عینه دیدیم این دلسوزی برای سلامت مردم شریف دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان فقط در حد حرف بوده و هیچ‌گاه منافع عمومی برای آن‌ها در اولویت نبوده، بلکه با هدف ارائه عملکرد مطلوب از خود است؛ چه کار کرده؟ در آن روز‌های سخت کجا بودند؟ و چه دفاع قابل‌قبولی دارند؟! 

چرا روند سپردن مسئولیت‌های کلیدی استان به افراد غیربومی و غیرمتخصص به پایان نمی‌رسد؟! 

ما منکر بهره‌مندی از بنیه و توان نیرو‌های متخصص و باسابقه در سطح کلان برای توسعه استان همدان نیستیم؛ اما عرض کلی اینجانب این است، "نباید همدان، محلی برای آزمون و خطا و به عنوان یک رزومه کاری برای مدیران تازه‌کار استان‌های همجوار ما باشد!

از سوی دیگر به توان، تخصص و تعهد نیرو‌های کارآمد بومی استان همدان بی‌توجهی نشود؟!

بدون تعارف و رعایت هر ملاحظه‌ای. 

از سید سعید شاهرخی، استاندار همدان انتظار داریم رویه خود را اصلاح کند؛ زیرا برای دوره‌ای امانتدار استان هستند و این‌جانب به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری همدان، قاطعانه مطالبه می‌کنم تا با تغییر شرایط، بگذارند تاریخ همدان درباره دوره تصدی مسئولیت وی، قضاوت خوبی داشته باشد.

از استاندار همدان می‌خواهم در راستای عمران، آبادانی و توسعه‌پایدار استان همدان به نیرو‌های مؤمن، انقلابی، متخصص، متعهد و بی‌ادعای همدان، میدان داده و از سپردن پست‌های کلیدی استان شهیدپرور و ولایت‌مدار به دوستان غیربومی و ناکارآمد خود پرهیز کند.

هرچند مردم نجیب همدان، قدردان تمامی زحمتکشان و خادمان بی‌ادعا شهر خود هستند.

ابراهیم مولوی: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار